חדשות    

שותפה חדשה בנקסט אורבן: משפחת כוזהינוף רכשה 50% מחברת ההתחדשות עירונית

אורן נורית ומוטי כוזהינוף ויוסי כהן מנכל נקסט אורבן – צילום: מתן אבני

מעודכן ל-04/2021

המשפחה שמחזיקה בבעלותה את חברת "בראשית" נכנסת כשותפה מלאה בחברת נקסט אורבן החיפאית, היוזמת שלושה עשר מתחמי פינוי בינוי בעיר. מוטי כוזהינוף: "נהפוך את חיפה לריביירה של ישראל"

עסקת ענק בחיפה: משפחת כוזהינוף, בעלי חברת בראשית, דור שני בתחום היהלומים ואחת החברות המובילות בתחום הנדל"ן בישראל נכנסת כשותפה בחברת נקסט אורבן היוזמת שלושה עשר מתחמי פינוי בינוי בעיר.

במסגרת ההסכם, חברת בראשית תיכנס שותפה ב-50% אחוז בחברת נקסט אורבן ותשקיע מאות מליוני שקלים לקידום תהליכי התכנון והבנייה בכל מתחמי החברה. בשלב הראשון חברת בראשית תשקיע 40 מיליון ש"ח ובהמשך תממן את השלמת ההון עצמי לליווי הנאמד במעל חצי מיליארד ש"ח.

נקסט אורבן פועלת משנת 2014 ויוזמת כ-8,500 יחידות דיור חדשות בבירת הצפון במספר מתחמים אסטרטגים, בהם מתחם הרותם בשכונות החוף בכניסה לעיר שעתיד לשנות את פניה, מתחם פייזר בשכונת נווה שאנן שהוכרז כמתחם לפינוי בינוי על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מתחם האורן בשכונת רוממה ומתחמים נוספים בעיר.

את חברת נקסט אורבן יצג משרד עורכי הדין "רון ברנט ושות'" מחיפה ואת משפחת כוזהינוף יצג משרד "הורוביץ, אבן, אוזן ושות'" מתל אביב.

משפחת כוזהינוף החלה את דרכה בעולם העסקים לפני חמישה עשורים, השכילה לפתח את עסקיה בכל מוקדי הכח והרחיבה פעילותה לארצות הברית, בלגיה ודרום אפריקה. לפני כעשור החלה המשפחה לפעול בעסקי הנדל”ן ומאז עוסקת החברה שבבעלותה באיתור, ייזום וקידום פרויקטים בתחומי המגורים, ההתחדשות העירונית והמסחר. החברה בעלת חוסן פיננסי משמעותי ומערכת קשרים ארוכת שנים עם בנקים וגופי הון מובילים בישראל ובעולם.

פרויקט הדגל של החברה הנבנה בימים אלה הוא מגדל "בראשית בבלי", מגדל מגורי מגה-יוקרה בשכונת בבלי בתל אביב שמציב את הסטנדרט היוקרתי והאיכותי ביותר בישראל. המגדל יתנשא לגובה של 43 קומות בגובה 156 מטר, ויכלול כ-174 יח"ד. המגדל נבנה בצורת Y המאפשר לכל הדירות בו לקבל נוף מערבי לים או לחילופין את הנוף המרשים של הפארק הגדול בשכונה. מעטפת המגדל בנויה מקירות מסך המייצרים נוף פנורמי פתוח לכל הכיוונים. תמהיל הדירות מגוון – החל מדירות 87 מ"ר  ועד לשטח קומתי של 750 מ"ר, דירות גן ופנטהאוזים מרהיבים. המגדל מציע מרתף יינות, טרקלין עסקים, ספא וחמאם טורקי, אולם סקווש, חדר כושר, חדר ישיבות פרטי, ספרייה ובריכת שחייה מקורה . בנוסף חברת בראשית נמצאת לקראת קבלת היתר בנייה בפרויקט התחדשות עירונית בשכונת בבלי ומקדמת מספר פרויקטים נוספים בתחום.

מוטי כוזהינוף: "הכניסה לשותפות בחברת נקסט אורבן היא חלק מההחלטה האסטרטגית שקיבלנו, להיכנס לתחום ההתחדשות העירונית, במסגרת הרחבת תחומי הפעילות של המשפחה. חיפה היא עיר מיוחדת ואנחנו מאוד מאמינים בפוטנציאל של העיר. היא תחומה בין הר הכרמל לחוף ים מרהיב, עובדה ההופכת אותה לעיר כה מיוחדת. בחרנו להשקיע בחברת נקסט אורבן, מתוך אמונה מלאה בתהליכים שהחברה מקדמת וחיבור להון האנושי שמוביל את החברה. אנו שואפים להיות שחקן פעיל ומשמעותי בתחום ההתחדשות העירונית, וניעזר בניסיון העשיר ובמערכת הקשרים של המשפחה על מנת להביא את היוקרה ולהפוך את חיפה לריביירה של ישראל".

יוסי כהן, מנכ"ל נקסט אורבן התחדשות עירונית: "אני מברך על כניסתה של חברת בראשית בבעלות משפחת כוזהינוף כשותפה בחברה. מדובר במהלך אסטרטגי הממצב את החברה כמובילה בתחום ההתחדשות העירונית. החברה תמשיך ליזום ולתכנן פרויקטים של פינוי בינוי בחיפה תוך שיתוף פעולה עם הרשות המקומית ותכנון המשלב בנייה מרקמית, עירוב שימושים, הקמת מבני ציבור לרווחת התושבים וחיבורים לאוצרות הטבע המדהימים של חיפה. אין זה סוד שבשנים האחרונות זרמו לפתחנו מספר רב של הצעות לשיתופי פעולה שונים, אך לאחר בחינה מעמיקה מצאנו בחברת בראשית שותפה נכונה, ברמה האישית והאסטרטגית. השותפות תעניק לחברה ניסיון בבנייה של מגורי יוקרה ועוצמה פיננסית איתנה.

מגדל יוקרה בגבעת עמל יוצא לדרך

התחדשות עירונית באיזור שוק הפשפשים של חיפה; האם תשוחזר ההצלחה של השוק ביפו?