חדשות    

שותפות מסחרית בין טבע ו- Bioeq – עבור תרופת ביוסימילר

מעודכן ל-06/2021

ההסכם כולל מסחור של מועמדת לתרופת ביוסימילר של ranibizumab  (תרופה למחלות רשתית) באירופה, קנדה, ישראל ושווקים נוספים

חברת טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ וחברת Bioeq IP AG הודיעו היום כי נכנסו לשותפות אסטרטגית בלעדית, למסחור המועמד הביולוגי של Bioeq ל- Lucentis® (ranibizumab) באירופה, קנדה, ישראל ובשווקים נוספים אחרים.

טבע תורמת לשותפות זו נוכחות מסחרית ותיקה, רשת הפצה ענפה ופעילויות שיווק ומכירה נרחבות ברחבי אירופה ובשווקים בינלאומיים, ואילו Bioeq מביאה עמה יכולות בפיתוח תרופות ביוסימילר למדינות המפוקחות ביותר, עם תקני איכות מחמירים. חברת Bioeq קיבלה רשיון בלעדי למסחור גלובלי של FYB201 מחברת פיתוח תרופות ביוסימילר הגרמנית Formycon AG.

על פי תנאי ההסכם, Bioeq תהיה אחראית על פיתוח, רישום ואספקה ​​של תרופת הביוסימילר באירופה, ואילו טבע תהיה אחראית למסחור המוצר במדינות אירופה, קנדה, ישראל וניו זילנד. טבע ו- Bioeq יחלקו את ההכנסות ממסחור תרופת הביוסימילר. יתר התנאים הכספיים ופרטי המוצר נותרים חסויים.

תרופות ביוסימילר מיועדות לשימוש במקום תרופות ביולוגיות ממותגות קיימות, לטיפול במגוון מחלות כרוניות ולעתים קרובות מסכנות חיים, עם פוטנציאל להוזיל עלויות ולהרחיב את גישת המטופלים למוצרים. תרופות ביוסימילר מציגות דמיון אנליטי וקליני מוכח למוצרי הייחוס הממותגים שלהם.

סוון דטלפס, סמנכ"ל בכיר, שיווק ופורטפוליו גלובלי ומסחר בשווקים בינלאומיים, אמר: "מינוף הערך של תרופות ביולוגיות באמצעות תרופות ביוסימילר היא חזית חדשה וחשובה בפיתוח תרופות המציעה למטופלים אפשרויות טיפול בטוחות ויעילות באמצעות חלופות משתלמות יותר, למוצרים ביולוגיים ממותגים שאיבדו את זכויות הבלעדיות שלהם. שיתוף פעולה זה מרחיב את פורטפוליו מוצרי הביוסימילר של טבע ומדגים שוב את מחויבותה הנחושה של החברה להרחיב את הגישה לתרופות איכותיות בכדי לסייע בשיפור חייהם של יותר מטופלים".

ניקולה מיקולצ'יק, מדירקטוריון חברת Bioeq, מסר: "אנו גאים מכך שהשגנו את טבע כשותפתנו בשווים אלה. הסכם זה מהווה אבן דרך חשובה בהבאת טיפול יעיל ביותר למטופלים ל- retinopathies, כולל ניוון מקולרי תלוי-גיל".

טבע מוציאה את עובדיה לחופשה על חשבון החברה