שוק ההון    

שטראוס – ירידה של 2.4% במכירות ל-2.4 מיליארד שקל; ה-EBITDA עלתה ב-3.6% ל-294 מיליון שקל

גיורה בר דעה מנכ"ל שטראוס צילום:יח"צ

המכירות של שטראוס ירדו ברבעון השלישי בכ-2.4% והסתכמו בכ-2.15 מיליארד שקל. עם זאת, בזכות צמצום בהוצאות, רשמה החברה עלייה ברווחיות הגולמית והתפעולית ובשורה התחתונה סיימה עם רווח נקי בסך של כ-144 מיליון שקל לעומת כ-125 מיליון שקל ברבעון המקביל בכ-2017, עלייה של כ-15%.

את הירידה במכירות מסבירים בשטראוס בהפרשי מט"ח שגרעו כ-108 מיליון שקל מההכנסות (מתוכם 101 מיליון שקל מהירידה החדה בשערו של הריאל הברזילאי  מול השקל) מכירות חברת הקפה ירדו בכ-9.7% ביחס לתקופה המקבילה.

.ה- EBITDA של הקבוצה הסתכמה בכ-294 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2018, בהשוואה לכ- 283 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 3.6%.

קבוצת שטראוס הינה החברה השנייה בגודלה בשוק המזון בישראל ונכון לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 החזיקה בכ-11.9% מסך שוק המזון והמשקאות בשוק הקמעונאי במדינה בהשוואה לכ-11.6% בתקופה המקבילה אשתקד. בשטראוב מציינים כי השוק בישראל הוא שוק הבית של הקבוצה ובו פועלת החברה בתחומים שונים. מכירות החברה במונחים כספיים בתחום שטראוס ישראל, הכוללת את חטיבות בריאות ואיכות חיים ותענוג והנאה, גדלו ב-כ-5%.

בשוק ההישראלי רשמה שטראוס ירידה של 5 מיליון שקל בהכנסות בשל מכירת פעילות מקס ברנר ופעילות הסלסה על ידי סברה. שוק המזון הישראלי סייע לקבוצה שרשמה בפעילות זו צמיחה של 3.6% במכירות לכ-837 מיליון  שקל.

בשטראוס מסבירים כי הצמיחה בשוק המקומי הושגה בעיקר בזכות חטיבת הבריאות, בהובלת  המחלבות שרשמו עלייה של 4.2% במכירות לכ-575 מיליון שקל. הצמיחה הושגה למרות זינוק במחיר החלב הגולמי ומבלי ששטראוס העלתה מחירים (כפי שעשו המתחרות תנובה וטרה).יחד עם זאת, הרווח התפעולי של החטיבה עלה רק בכ-0.5%. מכירות חטיבת הממתקים צמחו בכ-2.4% והרווחיות התפעולית זינקה בכ-4.8% והיוותה 10.3% מהמכירות.

בתחום המים ששטראוס החלה להציג בנפרד מציג ברבעון צמיחה של 9.4% במכירות שהסתכמו בכ-157 מיליון שקל. תחום הממרחים והמטבלים הבינלאומי צמח בכ-5.1% ומכירותיו הסתכמו בכ-196 מיליון שקל.

הירידה במכירות הקבוצה גררה נסיגה של 3.9% ברווח הגולמי שהסתכם בכ-1.346 מיליארד שקל. ירידה של 7.1% בהוצאות ההנהלה סייעה לשטראוס להציג עלייה של 6.1% ברווח התפעולי לכ-235 מיליון שקל. ירידה של 15.6% בהוצאות מיסים תרמה גם היא לשורה התחתונה: קבוצת שטראוס מסכמת את הרבעון על עלייה של 15.1% ברווח הנקי, שעמד על 144 מיליון שקל.

גיורא ברדעה מנכ"ל קבוצת שטראוס מסר עם פרסום הדוח: ״הקבוצה ממשיכה להציג ביצועים חזקים. תוצאות החברה הן במכירות והן ברווחיות ממשיכות להשתפר באופן עקבי בפעילות הישראלית ובפעילות הבינלאומית, זאת למרות השפעה שלילית מהותית של שערי החליפין על התוצאות השקליות, בעיקר בגין הפעילות בברזיל. הקבוצה ממשיכה לשים דגש על צמיחה מבוססת חדשנות לצד המשך השקעה בפרודוקטיביות בכל פעילויות החברה״.