חדשות    

שטראוס: עובדי מפעל הסלטים בכרמיאל חתמו על הסכם קיבוצי

חתימת ההסכם בשטראוס סלטים – צילום: דוברות ההסתדרות

מעודכן ל-08/2021

ההסכם יבטיח לעשרות עובדי המפעל – מקבוצת שטראוס גרופ – תוספות שכר משמעותיות והטבות בתנאים הסוציאליים יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל, יואב קליין: "העובדים מהווים את ההון האנושי של החברה"

ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת "שטראוס סלטים" חתמו על הסכם קיבוצי שתוקפו 4 שנים. ההסכם, אשר נחתם במעמד יו"ר ההסתדרות במרחב יואב קליין, יחול על כ-90 עובדי המפעל בכרמיאל.

בין עיקרי ההסכם: העובדים ייהנו מתוספות שכר בשיעור של 3% לשנה, כאשר כל עובד יקבל במהלך תקופת ההסכם לא פחות מ-8% בסה"כ, וכן יינתנו מענקים חד פעמיים. בנוסף ישופר סל הרווחה לעובדים והוא יכלול שי לתחילת שנת הלימודים בגובה של 490 שקל לכל עובד בעל ותק של שנה, ומענק חתימה בסך 2,000 שקל לעובד בעל ותק של שנה לפחות. בנוסף, עוגן בהסכם "מענק יום העצמאות" הקובע כי בכל אחת משנות ההסכם יהיו העובדים זכאים למענק יום עצמאות בסך של 900 שקל שישולם במשכורת החודש העוקב ליום העצמאות. עוד נקבע כי החברה תגדיל את השתתפותה בתקציב הרווחה ותעניק בכל שנה משנות ההסכם 15,000 שקל לקופת ועד העובדים אשר ישמשו כתקציב למימון פעילות רווחה לטובת העובדים.

יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל, יואב קליין, מסר: "שיתוף הפעולה וההבנות אשר הושגו בין נציגות העובדים והנהלת המפעל, בליווי מזכיר האגוד המקצועי איברהים טאהא, יצרו הסכם טוב המשפר באופן משמעותי את תנאי שכרם של העובדים המהווים את ההון האנושי של החברה. אני מבקש להודות לעו"ד ענבר בן סימון, היועצת המשפטית של המרחב, ולכל מי שסייע בגיבוש ההסכם".

יו"ר ועד העובדים, נימר סועאד, אמר: "מודה להסתדרות ולהנהלת המפעל על שיתוף הפעולה שהביא לחתימה על ההסכם".

שטראוס: ג'ואי ברגשטיין מונה לנשיא ומנכ"ל סברה ואובלה