שוק ההון    

שיכון ובינוי באמריקה: רכשה חברת קבלן ב-40 מיליון דולר

הרכישה מגיעה לאחר שנה וחצי של מאמצים של החברה להרחיב את השוק לארצות הברית

לאחר שנה וחצי הצליחה שיכון ובינוי לרכוש רכשה חברת ביצוע קבלנית בארה"ב, המהווה עבורה מנוע צמיחה חשוב.

החברה שבשליטת נתי סיידוף דיווחה כי רכשה את החברה הקבלנית i+icon USA מידי FdG Capital Partners, קרן השקעות אמריקנית שהחזיקה בשליטה (88%) בחברה ומידי בעלי המניות האחרים שלה.

לפי ההערכות היקף העסקה 40 מיליון דולר. כמו כן מחזור ההכנסות של החברה הנרכשת עומד על 250-200 מיליון דולר בשנה, ושיכון ובינוי תבצע את הרכישה באמצעות חברת הקבלנות SBA, זרוע הקבלנות של שיכון ובינוי בארה"ב. עוד נודע כי העיסקה תמומן ממקורותיה העצמיים של שיכון ובינוי.

 

בארה"ב פועלת החברה שנרכשה בעיקר בחוף המזרחי, ובאמצעות שתי חברות בנות: Joseph B. Fay, שפועלת מ כחברה משפחתית, והפכה לאחת מחברות הקבלנות המובילות בפנסילבניה, בווירג'יניה ובמרילנד; ו-i+icon Southeast מפלורידה, אשר מבוססת על רכישת קבלן מקומי בווירג'יניה ב-2012. לקוחותיה כוללין גופים ציבוריים לצד לקוחות פרטיים.

סיידוף רכש בשנה האחרונה את השליטה בשיכון ובינוי מידי שרי אריסון, ועבורו ארה"ב  היא שוק מהותי כמנוע צמיחה עבור שיכון ובינוי.

SBA מנוהלת על ידי אייל כהן, ושותפה בפרויקט להקמת נתיבים מהירים ביוסטון, טקסס בהיקף של יותר ממיליארד דולר, ומתמודדת במכרזי תשתיות נוספים.

משיכון ובינוי נמסר: "רכישת החברה הקבלנית בארה"ב היא צעד הכרחי, בשורה של צעדים שתכליתם להרחיב את פעילותה של שיכון ובינוי בשוק האמריקאי, שמהווה יעד מרכזי באסטרטגיית ההתעצמות של החברה".

זאת על רקע מינויים חדשים בחברה:

שיכון ובינוי הודיעה על מינויים חדשים בהנהלת הקבוצה. דידי פז מונה למנהל תפעול ראשי של הקבוצה (COO), וז'אן סממה מונה לתפקיד מנכ"ל חברת הבת שיכון ובינוי אנרגיה, לשעבר אנרגיה מתחדשת.

נתי סיידוף צפוי להשלים את רכישת השליטה בשיכון ובינוי בימים הקרובים; השאלה – באיזה מחיר?