חדשות    

שילם ביוקר: פליטת הפה הסקסיסטית עלתה למשקיע מיליארד דולר

מעודכן ל-10/2019

המיליארדר קנת' פישר אמר בכנס שלגייס כספים זה "כמו להשכיב בחורה" וגרם לחברת ההשקעות שלו לאבד שורה של לקוחות גדולים ■ מדינת מישיגן שמשכה את קרן הפנסיה שלה מהחברה: "מדובר בהערה שלא מתקבלת על הדעת"

המשקיע המיליארדר קנת' פישר, מייסד ויו"ר חברת ההשקעות פישר אינווסטמנטס, הותיר בשבוע שעבר את הקהל פעור פה עקב אמירה סקסיסטית בלתי מוצלחת. בהמשך התברר כי ההתבטאות האומללה הזו עלתה לו גם בלקוחות.

פישר אמר בכנס בסן פרנסיסקו כי הניסיון לזכות בלקוחות בעסקי ניהול ההשקעות הוא כמו "לנסות להשכיב בחורה" (trying to get into a girl’s pants) ואף הוסיף הערות על איברי מין. הדברים עוררו בקהל כעס ותדהמה והביאו לנטישה מהירה של לקוחות זועמים, שעזבו את החברה ומשכו קרוב למיליארד דולר מכספם.

מדינת מישיגן משכה קרן פנסיה בהיקף 600 מיליון דולר מחברת פישר השקעות. במכתב שהגיע לידי "CNBC", כתב מנהל ההשקעות הראשי במישיגן לחברי דירקטוריון ההשקעות במדינה כי הלשכה פיטרה את פישר השקעות בעקבות "הערות שלא מתקבלות על הדעת" של היו"ר. "הייתה הסכמה פה אחד כי סיום מיידי של ההתקשרות זו ההחלטה הנכונה", צוין במכתב. "יש לנו ציפיות גבוהות מהמנהלים והעובדים שלנו, לא רק לגבי הביצועים שלהם אלא גם לגבי איך הם מפגינים יושרה וכבוד לכל האנשים".

גם ראש עיריית בוסטון, מרטי וולש, הודיע לאחר המקרה כי העיר תנתק את קשריה עם פישר אינווסטמנטס, ותמשוך כספי פנסיה בסך 248 מיליון דולר שהשקיע דרך החברה. במכתב ששיגר לחברה, ציין וולש כי התבטאותו של פישר משקפת "שיקול דעת לקוי של ממש", וכי עקב כך "בוסטון לא תשקיע בחברות שבראשן עומדים אנשים שמתייחסים לנשים כמו אל סחורות".

ענקית הקרנות פידליטי אינווסטמנטס בוחנת אף היא מחדש את קשריה עם פישר, בהיקף של 500 מיליון דולר. "אנחנו מאוד מודאגים מהדברים הבלתי הולמים ביותר של קנת' פישר", אמר דובר פידליטי ל-CNBC. "הדעות שהוא ביטא אינן תואמות בצורה כלשהי את ערכי החברה שלנו".

לנוכח התגובות הקשות שעוררו דבריו אמר פישר תחילה כי הופתע מתגובות הקהל, מכיוון שכבר התבטא לטענתו בצורה דומה פעמים רבות בעבר. אולם בהמשך התנצל על הדברים, ואמר כי הוא "מבין כי אין מקום לשימוש בביטויים מסוג זה בחברה או במגזר שלנו".

בארבעה העשורים האחרונים, בנה פישר (68) ענקית ניהול השקעות המנהלת נכסים בהיקף של 112 מיליארד דולר, כתב 11 ספרים והיה פרשן ובעל טור מצליח. הוא גם רכש לעצמו מוניטין כמי שנוטה לדבר בלשון בוטה.

המשקיע קנת' פישר – משקיע טוב יודע מה שאחרים לא יודעים