תוכן ממומן    

שיפוץ דירה בתקציב מוגבל – זה אפשרי?

קרדיט pixabay

גם בתים מושקעים במיוחד ומתוחזקים ברמה גבוהה סובלים מבלאי, שהולך ומצטבר. בנוסף הסיכוי שדירה תיראה מושכת ויפה גם 15-20 שנים אחרי שעוצבה לראשונה הוא נמוך מאוד. כשמוסיפים לכך את המציאות שמשתנה ללא הפסקה ואיתה הצרכים שלנו, מבינים ששיפוץ הוא תמיד רק עניין של זמן. למרות זאת יש לא מעט אנשים שנוטים לדחות את הפרויקט ההכרחי, בעיקר בגלל מגבלות תקציב. הבשורות הטובות הן שניתן לבצע גם שיפוץ דירה בתקציב נמוך, והבשורות העוד יותר טובות הן שהתוצאות יכולות להיות מרשימות מאוד.

קבלן מנוסה ואמין

מפתח חשוב אחד להשלמת שיפוץ בהוצאה סבירה הוא מציאת קבלן שיפוצים בעל ניסיון רב ולא פחות חשוב יושרה מלאה. איש מקצוע עם איכויות שכאלה חוסך לכם תשלום עבור שירותים של מעצבי פנים ואדריכלים, כשבזכות הוותק הרב והבקיאות המעמיקה בתחום הקבלן יכול לייעץ לכם בכל התלבטות בנוגע לעבודות הנדרשות בנכס.

בנוסף, קבלני שיפוצים עוזרים לכם לחסוך כסף גם בזכות ההיכרות הטובה שלהם עם כל הספקים הרלוונטיים: של חיפויי הרצפה הדרושים לחללים השונים בבית, של ארונות ורהיטים אחרים, של מקלחונים וכלים סניטריים, של דלתות ועוד ועוד. קבלן בתחום השיפוצים, ובפרט אם הוא ותיק מאוד, נהנה ממעמד מועדף בחנויות רבות וביחד אתו תזכו להנחות משמעותיות.

בלי פעולות מיותרות ופריטים שהתועלת מהם נמוכה

דגש מהותי אחר במסגרת שיפוץ דירה קומפלט בתקציב מוגבל הוא לחשוב טוב טוב על כל פעולה שמתוכננת להתבצע ולוודא שהיא אכן חיונית. באופן דומה חשוב לעבור על כל רשימת הפריטים שאתם מתכננים או רוצים לקנות, ולבחון עד כמה הם באמת צפויים לספק לכם תועלת.

במקרים רבים כשיוצאים לדרך, ישנה מחשבה שאם כבר מבצעים שיפוץ יסודי כדאי שהוא יכלול הכל. רצוי לזכור שגם אם מדובר בפרויקט של אחת ל-15-20 שנה, עדיין לא חובה להוציא לפועל כל רצון או שאיפה. למעשה יש לא מעט דברים שניתן לדחות בשנתיים-שלוש, ואולי אפילו להשאיר אותם מחוץ לתוכנית – מבלי לפגוע במידה משמעותית באפקטיביות של השינוי הגדול.

בדרך זו תוכלו לצמצם את העלות של שיפוץ כל הדירה ב-20-30% כשההשפעה על התועלת תהיה נמוכה בהרבה.

תקציב מסודר עם מרווחי ביטחון מתאימים

כשרוצים להבין איך לשדרג דירה בתקציב מוגבל כדאי לא "רק" לתעדף את הפעולות והקניות, אלא גם להבין שלא חובה לרכוש את הפריטים היקרים ביותר בכל קטגוריה. כך למשל מרצפות גדולות יכולות להיות יקרות במידה ניכרת בהשוואה למרצפות סטנדרטיות, והשאלה היא האם מדובר בהשקעה משתלמת.

בכל מקרה מומלץ לקבוע מראש מסגרת תקציב נוקשה, שכוללות גם 10-15% מרווח ביטחון עבור בלת"מים שנוטים לצוץ בזמן השיפוץ. לאחר מכן כשמתכננים את הפרויקט, מקפידים לא לפרוץ את המסגרת – אלא לבחור את הפתרונות הטובים ביותר בתוכה. עם אנשי המקצוע הנכונים הדבר כאמור אפשרי, והשדרוג של הבית משמעותי.