תוכן ממומן    

שיקום ושיפוץ בניינים

freepik

שיקום ושיפוץ מבנים אינו משחק ילדים: מדובר בפרויקט מורכב המצריך דיוק רב, ידע מקיף ושימוש בציוד וחומרים איכותיים ומתקדמים. אתם בוודאי רוצים לקבל תמורה מלאה לצרכיכם, ואין זה משנה אם מדובר בשיפוץ חלקי בלבד או מלא. לכן, יש לבחור חברה רצינית כמו אורגד מבנים, המציבה רף גבוה בתחום.

מה חשוב לבדוק לגבי החברה

לפניכם מספר נקודות שחשוב מאוד לבחון כאשר פונים לקבלן שיפוצים:

  • ותק – כמו בכל תחום ישנה חשיבות גדולה לוותק של החברה. ככל שמדובר בחברה הפועלת מזה שנים רבות כל עולה הסבירות שתוכל לספק פתרונות יעילים, יצירתיים, נאותים ובטוחים לשיפוץ המתוכנן שלכם. יש לציין כי בתחום השיפוצים קורה לא פעם שהקבלן מאחורי החברה מחזיק בניסיון רב שנים, אולם החברה יחסית חדשה. במקרה כזה, נסו לבדוק האם ומדוע נסגרו חברות קודמות של הקבלן.
  • ניסיון – הניסיון אמנם קשור אל הוותק, אך לא בהכרח. שיקום ושיפוץ בניינים עשוי להיות מורכב משורה ארוכה של פעולות, מלאכות ודרישות. כך למשל, העבודות יכולות להיות שיפוץ של מעלית בבניין, חיזוק של המבנה עצמו כנגד רעידות אדמה ולצרכים נוספים, החלפה של תשתית החשמל, חידוש צנרת המים של המבנה, שיפוץ של לובי או חדר מדרגות, החלפת תיבות דואר, שדרוג של חדר האשפה וכן הלאה. מה שבטוח, על הקבלן להראות ניסיון מוכח בעבודות הנדרשות לפרויקט.
  • מראה עיניים – אל תסתמכו על דברי הקבלן אלא בקשו ממנו המלצות. כלומר, בקשו ממנו שיספר לכם על פרויקטי שיקום ושיפוץ בניינים שכבר ביצע בעבר, העומדים בסטנדרטים גבוהים כמו של חברת אורגד מבנים. וגם אם הקבלן מראה לכם תמונות יפות אל תסתפקו בהן, אלא גשו אל המבנה המדובר וראו אותו במו עיניכם. גם אם אינכם אנשי מקצוע בוודאי תוכלו להבחין בטיב העבודות, למשל תקינות התשתיות במבנה ורמתן, גימורים מושלמים וכן הלאה.
  • משמע אוזניים – חשוב לדבר עם בעלי דירות, בתים או בעלי עניין אחרים שהזמינו את שירותיו של הקבלן בפרויקטים שבחנתם. דברו איתם ושימו לב לחוות הדעת שלהם: האם היו מרוצים מהיעילות ומהעמידה בלוחות הזמנים, מהאדיבות וההתנהלות בגובה העיניים, מהצעת המחיר האטרקטיבית, מהתוצאות על מרכיביהן השונים, מפתרונות שניתנו בשטח גם באירועים בלתי צפויים, מרמת הניקיון לאחר גמר העבודות וממידת הניקיון במהלכן, וכן הלאה.
  • הצעת המחיר – אורגד מבנים עושה כל מאמץ על מנת לספק ללקוחותיה מחירים אטרקטיביים. יחד עם זאת, ראוי להדגיש כי המחירים משתנים ותלויים לא מעט בדרישות הלקוח ובמאפייני הפרויקט, למשל גודל המבנה לשיקום או שיפוץ, סוג התשתיות הנדרשות להחלפה, וכדומה. השתדלו לקבל לפחות שתי הצעות מחיר ולהתרשם גם מטווח המחירים המקובל בשוק. במידה וקיבלתם הצעה גבוהה או נמוכה משמעותית מהטווח המקובל, נסו להבין מה מסתתר מאחורי המחיר. בכל מקרה, ודאו שמדובר בהצעה ברורה ומפורטת, בלי הפתעות בהמשך הדרך.