חדשות    

שכונה חדשה תוקם ברמת השרון – בתכנון: 3,100 יחידות דיור וכביש גישה עוקף פקקים

מעודכן ל-11/2019

מועצת העיר ורמ"י חתמו על הסכם פיתוח בהיקף 566 מיליון שקל לשכונת "נווה גן צפון" • חלק מהדירות ישווקו במחיר למשתכן

עיריית רמת השרון ורשות מקרקעי ישראל חתמו על הסכם הפיתוח לשכונת נווה גן צפון, בהיקף של 566 מיליון שקל. כשבוע קודם לכן פרסמה רמ"י מכרז ל-4 מגרשים בשטח כולל של כ-15.5 דונם, שעליהם יוקמו 482 יחידות דיור במסגרת מבצעי מחיר למשתכן. חוברת המכרזים טרם פורסמה.

שכונת נווה גן צפון, המכונה גם "רצועת הנופש מערב" נמצאת מצפון לשכונה הקיימת, מזרחית לנתיבי איילון ומערבית לבית העלמין קריית שאול, ואמורה לכלול כ-3,100 יחידות דיור. במסגרת ההסכם יינתן מימון לפיתוח כל התשתיות והדרכים בשכונה.

הסכם הפיתוח, המבוצע בשיתוף ובמימון רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) כולל סלילת כביש שיחבר בין גליל ים בצפון לצומת הפיל בדרום ויעקוף את מחלף ציר התנועה הקיים קרי רחוב סוקולוב (רמת השרון) – משה סנה (תל-אביב), דרך מחלף הכפר הירוק.

להערכת עיריית רמת השרון, סלילת הכביש תקל את עומסי התנועה בתוך רמת השרון. כמו כן תוסדר גישה מהשכונה לנתיבי איילון, בצורה של רמפה שדרכה תתמזג התנועה לאיילון צפון וגשר שדרכו תתמזג התנועה לאיילון דרום. כיום תושבי נווה גן מסתמכים בעיר על מחלף קק"ל, כעל המוצא לאיילון.

על-פי ההסכם, כחמישית מדירות מחיר למשתכן שיוקמו מכוח ההסכם יוקצו לבני מקום. עוד יוקצו במסגרת התוכנית מגרשי השלמה לפרויקטים של התחדשות עירונית ברמת השרון, וכן יקודם שיווק קרקעות באזור התעסוקה בצפון גלילות, כך שיאפשרו איזון תקציבי. כמו כן בשכונה תוקם קריית חינוך על יסודית שתכלול שני בתי ספר יסודיים, קאנטרי, תנועת נוער ועוד.

ראש העיר אבי גרובר אמר כי הסכם הפיתוח מקדם את התפישה שלו לפיתוח העיר, שלפיה תשתיות קודמות לתושבים. "ההסכם מבטיח את התפתחותה של העיר מחד, אך גם מגדיר ודואג מבעוד מועד שלתושבים שעתידים לגור במקום יהיו את כל התשתיות הנחוצות להם".

ברמת השרון עוצרים את תמ"א 38

בדרך להסכמי גג להרחבת בנייה: פתח תקווה, רמת גן, רמת השרון ויהוד