חדשות    

שכר הדירה עלהב-10% בחמש שנים, ומחירי הדירות עלו יותר

לאחרונה דייחנו על עלייה של 10% בשכר הדירה בשנה בתוך חמש שנים. המחיר הגיע לשיא של 4,000 שקלים בחודש ובתל אביב אף ל-9,000 שקל. בשקלים מדובר בעלייה של 4,500 שקלים.

ביחס לקצב עליית מחירי הדיור מדובר בעלייה נמוכה יחסית. מעריכים כי  קצב עליית מחירי השכירות היה צריך להיות גבוה יותר, בעיקר בשל הידלדלות ההיצע עקב מכירות אינטנסיביות של של דירות מצד משקיעים, בשל חוקים המקשים עליהם להחזיק כמה דירות.

אלא שהרחקת המשקיעים לא הצליחה לגמרי ובהיעדר אפיקי תשואה אחרים ובסביבת ריבית נמוכה הם מוכרים דירות רק באזורים פחות מבוקשים ובאזורים מבוקשים יותר הם מעדיפים להישאר ולהשכיר ולהרוויח מהעליות, כך הם לא מוכרים את הדירות וההיצע נשאר זהה באזורי הביקוש.

בפריפריה לעומת זאת מחירי השכירות עולים עקב הטעות שעשו המשקיעים והעדיפו  דירות זולות בלי לבדוק את שוק השכירות והביקוש, לכן שם כבר נמכרו יותר מ-10% מהדירות על ידי משקיעים.

כמו כן , מאז שמס הרכישה עלה ל-8%, המשקיעים מאבדים עניין בשוק השכירות (אולי על רקע העלאת שכ"ד הם יחזרו). וזה כנראה לא הולך להשתנות

הירידות בדמי השכירות בפריפריה לצד הדירות שעומדות ריקות שם מקזזות עליות שנרשמות באזורים מבוקשים, ועל כן המדד הכולל מורה על זחילה כלפי מעלה. ירידת מחירים נרשמה גם בשרון, כנראה מסיבות אחרות כמו שוק שהגיע למיצוי. ירידת המחירים חלה גם בדירות 1-2.5 וחדרים בסובב ירושלים ובמרכז, עקב כנראה פחות ביקוש לדירות אלו.

דמי השכירות עלו ב-3% בתוך שנה