חדשות    

שלמה אליהו מעלה את שכר המינימום בקבוצת מגדל ל-5,300 שקל

יו"ר קבוצת מגדל אמר היום: "מצב העוני בישראל מחפיר וזה פשוט לא מוסרי להמשיך ולשתוק; לו הייתי צעיר יותר – הייתי יוצא להפגין ברחובות"

איש העסקים שלמה אליהו הוביל לקבלת החלטה בדירקטוריון מגדל ביטוח ובדירקטוריון מגדל אחזקות ביטוח ופיננסים בע"מ ולפיה, החל מ-1 ינואר 2015 יעלה שכר המינימום בכל החברות בשליטתו – ובכלל זה בחברות האחיות והבנות, לכדי 5,300 ש"ח. "מעבר למשמעות הכלכלית של ההחלטה, מדובר כאן קודם כל באמירה ערכית-מוסרית" מדגיש שלמה אליהו וקורא לדירקטוריונים ומעסיקים אחרים במשק לקבל החלטה דומה. "אני איש עסקים ומבין שעלולים להיות חברה או מפעל שלא יוכלו לעמוד בכך. במקרה כזה המדינה חייבת לקחת אחריות ולתת סבסוד לאותו מעסיק – כדי שגם העובדים אצלו יוכלו להשתכר במינימום המאפשר חיים בכבוד" קובע שלמה אליהו.

בנוסף אמר אליהו: "מצב העוני בישראל מחפיר וזה פשוט לא מוסרי להמשיך ולשתוק. הפוליטיקאים שלנו – כמעט מכל המפלגות, מדברים הרבה על ביטחון וכלכלה אבל שוכחים שהאדם ובני משפחתו, הם המשאב החשוב ביותר במדינה. אני לא מוכן להסכים לכך שישראלים צריכים לחפש מזון בזבל. אני לא מוכן להשלים עם הפערים האלה. אסור שאנשים עובדים לא יוכלו להתקיים בכבוד. העוני אינו מחלה ובטח שאינו גזירה משמיים. העני בוודאי שלא צריך להתבייש בעוניו. אבל שכר מינימום שעומד ב-2014 על סך של פחות מ-5,000 ש"ח הוא בהחלט כן בושה. בושה למדינה ובושה לנו כחברה".

אליהו ציין במסיבת העיתונאים שכינס הבוקר בבית מגדל, כי הוא מתריע לאורך זמן כנגד העוול המוסרי שבהתנערות המדינה ומנהיגיה מהאחריות לרווחתם של האזרחים קשיי היום. "דיברתי עם ראשי ממשלות ושרים, הצבתי את הבעיה החברתית על השולחן בפורומים של אנשי עסקים בכירים. היו שנים שבהן אפילו הוצאתי הון עתק מכיסי כדי לפרסם מודעות מאירות עיניים בעיתונים. אלא שלצערי עם ישראל מצביע שוב ושוב כעדר ואינו דורש ממנהיגיו להחזיר את האדם ומשפחתו למרכז. המון סיסמאות והמון דיבורים על מאקרו כלכלה – אבל מעט מאוד נשמה. כמעט ובכלל לא חמלה. אני כבר מבוגר מכדי לחולל הפגנות אבל אני לא מבין איך הצעירים של היום לא יוצאים לרחובות ומפגינים ביתר נחישות בדרישה לשינוי סדר העדיפויות הלאומי. אנחנו חברה הרבה יותר סולידארית ממה שהפוליטיקאים שלנו מייצגים. אנחנו, העם, לא אטומים ".