מובייל וגאדג'טים    

שעונים חכמים – כל המידע והשוואת מחירים

Xiaomi Amazfit PACE

מעודכן: 4/2019

 

כל המידע על שעונים חכמים, וגם השוואת מחירים.

 שעונים חכמים – כבר לא רק פינוק

השעונים החכמים/ שעונים לבישים הם כבר מזמן לא רק שעון. הדבר האחרון שצריך מהם זה לדעת מה השעה.

הם יודעים מה הדופק שלנו בכל נקודת זמן; הם יודעים להגיד ולהתריע אם יש בעיה בקצב פעימות הלב;  הם יודעים כמה צעדים הלכנו; הם מחוברים לכל העולם הדיגיטלי שלנו, ובעיקר לסמארטפון.

אנחנו יכולים לדבר דרך השעון, אנחנו מקבלים התראות דרך השעון – מי חיפש אותנו, מתי הפגישה הבאה?

ובכלל מדובר בפלטפורמה דיגיטלית לכל דבר ועניין – אפשר לשלוח דרכו הודעות, לקבל מיילים, לדבר, ממש הכל.

חוץ מזה – הוא יפה. העיצובים החדשים של השעונים החכמים מוקפדים מאוד, חדשניים מאוד – החברות הגדולות, לרבות אפל וסמסונג, משקיעות הרבה כסף בטכנולוגיה, אבל מסתבר שלא פחות גם בעיצוב ובממשק למשתמש.

וכך מגיעים לשוק שעונים מתוחכמים יותר מבעבר, חכמים יותר מבעבר, יפים יותר, וידידותיים יותר לנו, הצרכנים.

הנה סקירה על השעונים הפופולאריים שקיימים כיום בשוק. נתחיל מהשעונים של חברות הגאדג'טים והמובייל – אפל, סמסונג ושאיומי ונמשיך לחברות שמתמקדות בשעוני ספורט ובהמנשך הוסיפו להם פי'צרים דיגיטליים ויכולות התממשקות והתקשרות.

Apple Watch Series 4

אפל מכוונת מאוד גבוהה בתחום המוצרים הלבישים, והשעון החכם שלה הוא חוד החנית. בשיחות עם משקיעים אחרי הדוחות ואחרי השקות המוצרים, היא מדגישה, כי האייפון, מוצר הדגל של החברה, ממשיך וימשיך לצוח. אבל הצמיחה הגדולה מגיעה מתחום הלבישים בעיקר השעון החכם.

 השעון החדש של אפל הוא  – Apple Watch Series 4.

AAPLE WATCH

AAPLE WATCH

מדובר בשעון (אפל ווטש)  עם מסך גדול יותר משמעותית מהשעונים מהדור הקודם –  44 מ"מ לעומת 42 מ"מ (יש גם דגם קטן יותר של 40 מ"מ לעומת 38 מ"מ בדגם הקודם. גדול יותר משמע – רואים טוב יותר, ויש עוד מקום לפיצ'רים נוספים.

ברמת היכולות – הרי שאפל ווטש מסדרה 4 נשען על מעבד חזק יותר (בארכיטקטורת 64 ביט) שמאפשר מהירות משמעותית לעומת המצב בשעונים הקודמים.

השעון גם יציב יותר, בטוח יותר וידידותי יותר –  עם תוספת לחצן משולב גלגלת שמאפשר למשתמש לעבור בין התפריטים השונים בקלות ובמהירות.

השעון של אפל מודד דופק ומזהה את קצב פעימות הלב ואת הסטיות, אם תהיינה. הוא גם מתריע (באם תתכנתו אותו) על אי סדרים בקצב הלב, ולא מדובר בקוריוז. מדובר במכשיר עם חיישנים שאושרו על ידי רשות המזון והתרופות האמריקנית (ה-FDA).

ומה יש עוד באפל ווטש?

אפל ווטש מספק את כל העולם הדיגיטלי "הסטנדרטי"  – התראות, הודעות, שיחות. סוג של מיני סמארטפון.

המחיר – 400 דולר לגרסה הקטנה עם GPS.

הגרסה הבסיסית בעלת המסך הגדול נמכרת במחיר של 430 דולר (לפחות)  (נעדכן את המחיר בשקלים ברגע שיגיע ויימכר בחנויות בארץ – ככל הנראה המחיר יהיה סביב 1,600 שקל). על מנת לקבל את הגרסה עם הסים המובנה (כרגע לא רלבנטי לשוק המקומי, אבל…בקרוב) – תוסיפו 100 דולר.

מערכת ההפעלה הנוכחית של אפל ווטש היא WatchOS 5 והשעון מתאים כמובן למכשירי אייפון בלבד – ככה זה באפל – הסביבה שלהם תומכת רק במוצרים שלהם.

Samsung Galaxy Watch

המתחרה הגדולה של אפל – גם בסמארטפונים וגם בשעונים היא סמסונג. מסונג הציגה שעון חכם – Galaxy Watch שהחליף את ה-Gear 3 הקודם.

השעון הזה מגיע בשני גדלים: 42 מ"מ ו-46 מ"מ, והוא מיועד לכולם, עם דגש על כאלו שרוצים לעשות או עשוים פעילות גופנית.

Samsung Galaxy Watch

Samsung Galaxy Watch

השעון בעל חיישנים לזיהוי פעילות ספורטיבית, כולל במים. שני הדגמים עמידים למים ואבק בתקן IP68 ובנוסף הם עמידים לצלילה של 5 אטמוספרות (50 מטר).

השעון כמובן מודד דופק; יש GPS למעקב אחרי מיקום. כמו כן, וזה כבר נהיה סטנדרט מקובל בשעונים החכמים יש את כל ההתראות ששעון מספק וגם  הודעות, שיחות ועוד.

זיכרון – 4 גיגה של זיכרון אחסון ו-768 מגה של זיכרון RAM. המעבד הוא מדגם Exynos 9110 שסמסונג מייצרת בעצמה.

מחיר הגרסה הגדולה יותר – 1,700 שקלים ואילו הגרסה הקטנה יותר תעלה כ-1,500 שקלים.

השעון מצויד במערכת ההפעלה מסוג Tizen של סמסונג והוא מתאים למכשירי אנדרואיד ומכשירי אייפון.

Xiaomi Amazfit PACE

שיאומי היא אולי שם חדש בתחום המוצרים הלבישים, אבל היא הולכת והופכת לאחת מהשחקניות המובילות בתחום. הענקית הסינית מציעה שעון חכם – Amazfit PACE, המצויד במסך בגודל 1.34 אינץ' עם חיישני דופק, תאוצה, ג'ירוסקופ, חיישן גיאו מגנטי חיישן GPS וחיישן תאורה.

Xiaomi Amazfit

Xiaomi Amazfit

השעון מנטר את כל המדדים העיקריים של דופק, מרחק ומהירות, לצד ניטור פעילויות ספורט וניטור איכות השינה של המשתמש.

לשעון של שיאומי מעבד במהירות 1.2Ghz, זיכרון אחסון של 4 גיגה.

ניתן לאחסן שירים על השעון ולשמוע אותם באמצעות אוזניות BT בזמן פעילות ספורטיבית.

זיכרון ה-RAM בנפח של 512MB והסוללה  בקיבולת של 280mAh.

מחיר השעון עומד על כ-800 שקלים והוא מגיע בגודל אחד בלבד.

Fitbit Versa

שעון שמיועד לשומרים על משקל ולפעילות גופנית. מדובר בשעון מעוצב וקומקפטי, קל משקל.

בשעון, מרכז שליטה מתקדם שמאפשר שמירה והשמעה של 300 שירים, גם תוך כדי הפעילות הספורטיבית.

בשעון מספר אפליקציות מותאמות – אפליקציות לייף סטייל, אפליקציות של חדשות, משחקים, מפות ועוד.

בשלב זה אין ממשק בעברית.

השעון מיועד לגברים ונשים. בשביל נשים יש בו פיצ'ר מעניין – מעקב מדויק של נתוני המחזור החודשי, תיעוד סימפטומים כמו כאבי ראש, אקנה או עוויתות בטן. השעון מסייע בתכנון פעילות יומיומית מותאמת למחזור, ומאפשר להציג לרופא פרטים מדויקים שיסייעו להתאים טיפול אישי.  כמו כן, השעון מנבא מתי יגיע המחזור הבא.

Fitbit Versa

Fitbit Versa

השעון עוקב אחרי קצב הלב 24 שעות ביממה, מבצע מעקב אוטומטי ובקרה בשלבי השינה, ומכיל אפליקציות ייעודיות.

הנתונים מוצגים באופן סטטיסטי יומיומי ושבועי, וגם – היסטוריה של הפעילות הגופנית, סיכומי תרגיל, טיפים, הדרכות, וגם הודעות מוטיבציה – "יעקב, תקום מהכסא ותעשה 40 שכיבות שמיכה".

מנגד הוא גם מזכיר שצריך לנוח, ובכלל תזכורות לכל דבר שרק תרצו. היופי במכשיר שהוא מותאם ללובש אותו. הוא יודע על פי הנתונים הגופניים ועל פי המדדיות השוטפות להתאים לכם את התרגילים הנכונים בשבילכם גם כמותית וגם איכותית.

שעון עמיד במים.

מחיר השעון כ-900  שקלים.

Suunto 9 Baro

חברת Suunto מציעה את ה-Suunto 9 Baro עם מסך מגע צבעוני בגודל 50 מ"מ. בשעון החיישנים למדדים הנפוצים ביותר ובנוסף הוא כולל חיישן ברומטרי לניטור שינויי גובה ומצפן דיגיטלי.

השעון בנוי מפלדת אל חלד עם זכוכית ספיר ורצועת סיליקון.

הסוללה חזקה במיוחד – מספיקה לשבוע אם הוא ממחובר לסמארטפון ומנטר את הפעילות שלנו. בתצוגה פשוטה יותר – תצוגת שעון בסיסית, הסוללה תחזיק מעמד שבועיים.

Suunto 9 Baro

Suunto 9 Baro

בשעון אפליקציה עשירה הכוללת תוכניות אימונים מפורטות בענפים שונים.

השעון מקבל ומוסר הודעות מאפליקציות המסרים.

מחיר – כ-3,000 שקלים.

Garmin Fenix 5 Plus

גרמין האמריקאית היא שחקנית וותיקה ומוכרת בתחום השעונים לפעילות גופנית. מוצר הדגל הנוכחי שלה – השעון  5 Plus כולל 3 דגמים בין 42 מ"מ לדגם הקטן ביותר ועד ל-51 מ"מ לדגם הגדול ביותר.

השעונים של גרמין מעוצבים מאוד, חדשניים מאוד, ואמינים. הם מסוגלים למדוד את המדדים הסטנדרטים –  מד דופק, מד מהירות, מד גובה, GPS ובנוסף הם מודדים את רמת החמצן בדם. המידע הזה חשוב במיוחד לספורטאים שמטפסים למקומות גבוהים במהלך הפעילות.

Garmin Fenix 5 Plus

Garmin Fenix 5 Plus

האפליקציה המצורפת לשעון כוללת תוכניות ספורט מיוחדות ברמות שונות ולענפים שונים. המסך הוא לא טאץ' – וזה חיסרון. אך הסוללה יחסית חזקה – מספיקה לשבוע.

מחיר – בין 3.500 שקלים ל-4,500 שקלים 

בשעונים מערכת הפעלה של גרמין  עם תמיכה בשפה עברית.

השעון פועל על מכשירי אנדרואיד ומכשירי אייפון.

סיכום ב-4 נקודות

  1. שעונים חכמים מקלים  עלינו את החיים בכמה מובנים – גם בהתממשקות/ התחברות הדיגיטלית; גם בענייני בריאות ותזונה וגם בענייני פעילות גופנית וספורט
  2.  מהר מאוד השעונים החכמים יהיו נפוצים מאוד – גם אתם, הסקפטיים, תרכשו אותם
  3. אם אתם לא בענייני פעילות גופנית, עדיף לכם שלא לקנות שעונים חכמים מתוחכמים של החברות הממוקדות פעילות גופנית. יספיק לכם בהחלט השעון של חברות הטכנולוגיה – אפל, סמסונג, שאיומי
  4. אם אתם צריכים שעון לפעילות גופנית, אז גרמין והחברות האחרות יכולות להתאים לכם.

 

השוואת מחירי הסלולר – ככה תבחרו את הרשת הטובה והזולה       pixabay