שוק ההון    

שפע ימים – יותר שכבות מטרה עם אבנים יקרות מהערכות קודמות

שפע ימים העוסקת בחיפוש אחר אבנים יקרות בנחל הקישון, למורדות הכרמל, עושה זאת בהשראתו של משפט אשר אמר הרבי מלובביץ', לראש עיריית חיפה לשעבר, בשנת 1988.

היום מודיעה החברה, כי חברה בת שלה, שמניותיה נסחרות בבורסה בלונדון (LSE), הודיעה כי קיבלה דו"ח שהוכן על ידי היועץ הגיאולוגי של החברה ד"ר ווארד, לגבי פעילות האקספלורציה שהחברה מבצעת בנחל קישון ולפיו בכל שלשת מקטעי החיפושים שלה לאורך נחל הקישון, נמצאות יותר שכבות מטרה הכוללות אבנים יקרות ממה שהוערך בעבר.

המניות של שפע ימים עולות כעת במסחר בבורסה בתל אביב בכ-9% לשער של 37.5 אגורות למניה המשקף לחברה שווי שוק של 18 מיליון שקל .

משפע ימים נמסר, כי חברת הבת ממקדת בשלב זה את פעילות האקספלורציה במקטע התיכון של נחל הקישון, שנקבע על ידי החברה כבעל פוטנציאל כרייה, ואורכו כ- 4.5 ק"מ – ואשר חולק ותועדף על ידי החברה לשלושה אזורים: 1  ZONE(המשתרע על פני 250 אלף מ"ר), 2 ZONE (המשתרע על פני 269 אלף מ"ר) ו- 3 ZONE(המשתרע על פני 788 אלף מ"ר) – כל אחד מהאזורים הללו מהווה מבחינת החברה אתר נפרד וכל אחד מהם נמצא בשלב אחר של מחקר ופיתוח.

חברת הבת סיימה בתחילת יולי השנה, את פעילות האקספלורציה ב – 1 ZONE ,לאחר שנערכו בו 137 קידוחים ונדגמו 14 תעלות במשקל כולל של 6,384 טון, ונמצאה בו כמות כוללת של 9,778.15 קראט אבני חן מסוגים שונים – כלומר יחס של 1.53 קראט לטון. ועתה נמצאת חברת הבת בשלבי רגולציה ורישוי לצורך פתיחת המכרה הראשון באזור זה.

בדיווח הנוכחי מדווחת חברת הבת כי לאחר ביקור עבודה שביצע הגאולוג במתחם התפעולי של חברת הבת, במסגרתו ריכז הגאולוג את הנתונים שנאספו עד כה בכל שלושת האזורים הנמצאים כאמור בתחומי המקטע התיכון של נחל הקישון, ובפרט הנתונים המתייחסים לכמות שכבות המטרה הנושאות בתוכן אבנים יקרות שנמצאו בכל אחד משלושת האזורים. מהדו"ח עולה כי: ב- 1 ZONE קיימת כמות של כ- 1.1 מיליון טון שכבות מטרה הנושאות בתוכן אבנים יקרות, ב- 2 ZONE קיימת כמות של כ- 870 אלף טון וב- 3 ZONE קיימת כמות של כ- 2.9 מיליון טון.

בשפע ימים מציינים כי מדובר בעליה משמעותית בכמות הכוללת של שכבות המטרה הנושאות בתוכן אבנים יקרות בכל שלושת האזורים שבמקטע התיכון של הקישון, כולל עליה של כ-פי 3 בכמות הצפויה באתר של 1 ZONE. בהתאם לכך, להערכת חברת הבת, כמות המינרלים היקרים שהיא תפיק מהמכרה הראשון שבכוונתה לפתוח ב- 1 ZONE ,תגדל אף היא ביחס דומה.

בשנת 1988, בעת ביקור של ראש עיריית חיפה, אריה גוראל, אצל הרבי מלובביץ', אמר לו הרבי: "בחיפה יש ים, ואין להתרשם מדבר שהוא עמוק. זהו מהעניינים של חיפה שיש לו ים, ושם יש עמק, ובעמק נמצאים אבנים טובות ומרגליות. הקב"ה עשה דבר פלא – הוא הטמין אותם בעומק הארץ, ועל כל פנים, בעומק המענה".

לדברי אברהם טאוב, בעל השליטה בחברה וחסיד חב"ד בעצמו, הוא בדברי ההרבי נבואה שעתידה להתגשם.