חדשות    

שר האוצר על תקציב 2015: נועד לתגבר את הבטחון, לעודד את הצמיחה במשק ולחזק את השכבות החלשות ומעמד הביניים

יאיר לפיד

לפיד: ממשיכים במקביל במאמץ הכולל שלנו לפתור את משבר הדיור הישראלי, לפני שמפלצת המחירים הזו זוללת דור שלם בישראל

שר האוצר יאיר לפיד התייחס ליוקר המחייה בפתח ישיבת הממשלה לאישור תקציב 2015 ואמר כי "דרך התקציב הזה אנחנו ניאבק ביוקר המחיה בישראל. במחירי המזון, הדיור, מוצרי היסוד. אנחנו שומעים את הקולות, ויש בהם מידה לא מעטה של צדק. יוקר המחיה מאיים לדרוס תחתיו את אזרחי ישראל, ואנחנו לא נשתמט מאחריותנו לטפל במחירים, אם צריך גם בצעדים אגרסיביים שלא נקטנו בהם בעבר."

שר האוצר אמר כי "אנחנו נגיש היום לממשלת ישראל תקציב שנועד לתגבר את הבטחון וגם להציב סדר יום חברתי, לעודד את הצמיחה במשק ולחזק את השכבות החלשות ומעמד הביניים."

"יעד הגירעון יעמוד על 3.4% מהתוצר, כאשר עקרונות התקציב מתבססים על כלכלה מוכוונת חדשנות וחיזוק האדם העובד. מלבד התוספת המשמעותית לתקציב הביטחון, התכנית הכלכלית מגדילה באופן ניכר את התקציבים לשיפור החינוך, הבריאות, הרווחה, והביטחון האישי." הוסיף לפיד.

"ממשיכים במקביל במאמץ הכולל שלנו לפתור את משבר הדיור הישראלי, לפני שמפלצת המחירים הזו זוללת דור שלם בישראל." אמר שר האוצר.

"בתקציב הזה ננקטות פעולות ממשיות להוצאת אוכלוסיות ממעגל העוני, ועוד השנה נתחיל לראשונה ליישם את מסקנות ועדת אלאלוף, כשבבסיס התפיסה אנחנו מאמינים שעבודה והשכלה הם הכלים העיקריים. וכמובן התקציב הייעודי למען ניצולי השואה, שיאפשר להם לחיות בכבוד, במדינת ישראל 2015." סיכם לפיד.