חדשות    

שר האוצר: קצבת השלמת הכנסה לגמלאים תעלה בינואר

מעודכן ל-07/2021

צעד זה שייושם במסגרת תקציב המדינה הקרוב יעמיד את הקצבה על 3,710 שקל לכל הפחות ויסייע לקשישים וניצולי שואה להתרומם מעל קו העוני

בשורה מעודדת לגמלאים: שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע היום (ב') כי יקדם במסגרת תקציב המדינה הקרוב את העלאת קצבת השלמת הכנסה לגמלאים לסכום השווה ל70% משכר המינימום. לפיכך, קצבת השלמת הכנסה של אדם מעל גיל פרישה תעמוד על סכום של 3,783-3,710 שקלים מדי חודש, בהתאם לגילו.

צעד זה יוביל לכך שכל הקשישים וניצולי השואה יעלו מעל קו העוני הקיים. מדובר בסיוע משמעותי לאוכלוסיית הקשישים בעלי הכנסות נמוכות, ובתוך כך לניצולי שואה רבים המקבלים השלמת הכנסה, המבטיח כאמור כי לא יהיו יותר קשישים וניצולי שואה מתחת לקו העוני במדינת ישראל.

מטרת קצבת השלמת הכנסה היא לוודא כי סך הכנסותיו של הקשיש לא יהיו נמוכות מסכום מסוים, בהתאם לגילו ולמצבו המשפחתי.

ההחלטה צפויה להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2021.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "מדינת ישראל מחויבת לאוכלוסיית הגיל השלישי וכמי שדוגל במשנתנו של ז'בוטינסקי ובחמשת המ"מים, העלאת קצבת השלמת ההכנסה לגמלאים היא צעד הכרחי ועיקרי שיובא לידי ביטוי כבר בתקציב הקרוב. ההחלטה נובעת מהסכמות רחבות בין כלל השותפים בממשלה ומתוך דאגה לחלשים וחסרי הישע. הצעד שיביא לכך שכל הקשישים וניצולי השואה יעלו מעל קו העוני הקיים יקל באופן ישיר על הגמלאים אך גם על בני משפחותיהם וסביבתם הקרובה".

בית הדין קבע: קצבאות הגמלאים והשארים לא ייפגעו