חדשות    

שר הכלכלה: מחיר למשתכן תצטרך לעבור התאמות

על תוכנית הבנייה אמר כהן: אנשי מקצוע צריכים לאשר,  ויו"ר רשות המסים אמר על מיסוי המשקיעים: גם בחו"ל משלמים מסים

לא ברור מה תהיה הממשלה הבאה, ומי יהיה שר האוצר הבא, האם זה יהיה משה כחלון? מה שברור הוא שמחיר למשתכן לא הולכת להישאר, לפחות לא במתכונת הנוכחית. כך גם אמר שר הכלכלה אלי כהןב סוף השבוע בכנס  ארגון הקבלנים ובונים מחוז מרכז שהתרחש באילת.

"מחיר למשתכן נועדה לאפשר לזוגות הצעירים לרכוש דירה, אני חושב שברגע שהתחלות הבנייה יגיעו ל-70 אלף בשנה צריך לבצע התאמות", אמר כהן על רקע הארכת מחיר למשתכן בשנה נוספת.

עוד הוסיף כי "צריך להגדיל את ההיצע כי הביקוש קבוע ולא ישתנה. יש אלפי עולים חדשים מידי שנה והאוכלוסייה מתרבה ריבוי טבעי, אני חושב שצריך לעזור לזוגות הצעירים אבל זה בא על חשבון המדינה. לא צריכות להיות במחיר למשתכן דירות גדולות בנות 5 ו-6 חדרים או דירות מיוחדות, כי התוכנית נועדה  לעזור לזוגות צעירים וצריך כמה שיותר דירות קטנות".

אעם זאת, ועל אף שאני חושב שנכון וראוי לעזור לזוגות הצעירים – תוכנית מחיר למשתכן במתכונתה הנוכחית באה על חשבון המדינה״.

עוד הוסיף שאם תינתן לו ההזדמנות, כשר השיכון או כשר האוצר, יעביר את האישור הסופי לתוכניות הבנייה לאדריכלים ולאנשי מקצוע פרטיים, כאשר ועדות התכנון מציעות רק גבולות ברורים.

לדבריו, "זה ישחרר את הפקק ויקצר זמנים. היום מי שמשלם על ההתארכות הזו זה הזוגות הצעירים. אם זה עובד במנהטן, מפיסות הנדל"ן היקרות בעולם, אין סיבה שזה לא יעבוד כאן ולדעתי רוב המהנדסים והאדריכלים אנשים ישרים ומי שירמה ילך לכלא"

על המסים שהבריחו את המשקיעים אמר ערן יעקב, יו"ר רשות המסים: "נכון שהמסים הרחיקו משקיעים מהשוק – אבל בסופו של דבר הם משקפים מדיניות שהממשלה הכתיבה, ושרשות המסים היא צינור למדיניות הזאת. מקבלי ההחלטות במדינה רצו לטפל בבעיה של היצע מול ביקוש, ודאגו לייצר יותר היצע למי שאין בידו דירה בכלל – ומעוניין לרכוש אחת. אגב,״ הוסיף יעקב, ״בואו לא נשכח שגם מי שהולך להשקיע בחו״ל – לא נעדר ממסים. גם שם יש מסים, ואם יש רווח – אותם משקיעים צריכים לשלם מס גם כאן״.

נסגרה ההגרלה הראשונה של מחיר למשתכן עם צמודי קרקע

דירות מחיר למשתכן ללא הגרלה – איך זה עובד

מחיר למשתכן לא תצליח בעיר, בין היתר מכיוון שמחירי הדירות בעיר נמוכים ממילא