חדשות    

שר הרווחה הנכנס קיבל פנייה נרגשת: "המשך את המיזם הלאומי לביטחון תזונתי"

מעודכן ל-06/2021

מנהלת הפרויקט "תינוקות של החיים" העומד להסתיים בשל היעדר מימון, כתבה במכתב בהול: "העובדה שאין ממשלה מתפקדת ותקציב כבר תקופה ארוכה, אסור שתפגע בתינוקות חסרי הישע"

שר הרווחה הנכנס ח"כ מאיר כהן קיבל עם הכניסה לתפקידו מכתב בהול הנושא פנייה נרגשת לפעול למען ילדים ותינוקות שמזלם לא שפר עליהם, ולהמשיך את פרויקט הביטחון התזונתי.

המיזם הלאומי לביטחון תזונתי החל לפני כארבע שנים. במסגרת המיזם מקבלות משפחות שמטופלות דרכו כ-250 שקלים בחודש, בכרטיס נטען לרכישה ברשתות השיווק, ו-250 שקלים נוספים בחבילת מזון יבש עד לפתח הבית.

כעת, בסוף חודש יוני 2021, עתיד המיזם להסתיים כתוצאה מהיעדר מימון. בפרויקט "תינוקות של החיים" של קרן עולל, המספק מזון וציוד לתינוקות למשפחות חסרות אמצעים ואימהות חד-הוריות במצב סוציואקונומי נמוך, רואים בכך אירוע הרה אסון שיש לעצור אותו מיידית.

על כן, שיגרה מנהלת הפרויקט, ליטל שטיין-דבי, מכתב לשר הרווחה הנכנס ובו היא כתבה, בין היתר: "על המדינה להמשיך לסייע לאותן משפחות קשות יום ולהמשיך את התוכנית, כי בלעדיה עשרות אלפי משפחות ימצאו עצמן אל מול תהום והחלטות בלתי אפשריות – אוכל לילדים הגדולים או מטרנה לתינוק, בגד לילד או טיטולים.

"לכן, אדוני השר, פעל עוד היום להמשך התוכנית הלאומית, לצד חיזוק העמותות שדואגות לילדים ולמשפחות, כי העובדה שאין ממשלה מתפקדת ותקציב כבר תקופה כל-כך ארוכה, אסור שתפגע בתינוקות חסרי הישע".

כמו כן, שטיין-דבי הזכירה במכתבה את סיפורה המזעזע של דנה מזרחי ז"ל, אם חד הורית ל-8 ילדים, שקפצה מהחלון אל מותה, כי לא יכלה להתמודד עם החובות והבעיות שהיו מנת חלקה.

ועדת הכספים מבקשת מהאוצר לתקצב ביטחון תזונתי