חדשות    

שת"פ ירוק: צים ו- Seaspanחתמו על הסכם חכירה לעשר אניות מכולה

FREEPIK
מעודכן ל-07/2021

מדובר באניות מתקדמות המונעות בגז טבעי, בעלות כושר הובלה של 7000 מכולות, שישרתו בקווי הסחר השונים של צים היקף העסקה – מעל 1.5 מיליארד דולר

צים שירותי ספנות משולבים, חברת ספנות והובלה ימית גלובלית, וחברת Seaspan, חברה בבעלות מלאה של תאגיד
Atlas, הודיעו היום על חתימת הסכם חדש, לחכירה ארוכת טווח של עשר אניות מכולה "ירוקות" מתקדמות המונעות בגז טבעי, בעלות כושר הובלה של 7000 מכולות (TEU), שישרתו בקווי הסחר השונים של צים. העסקה הנוכחית מצטרפת להסכם קודם שנחתם בפברואר בין צים ל- Seaspan- לחכירת עשר אניות בעלות כושר הובלה של 15,000 TEU. היקף העסקה נאמד בלמעלה מ- 1.5 מיליארד דולר.

העסקה מחזקת את צי האניות שצים מפעילה ומקדמת את אסטרטגית הצמיחה לטווח ארוך שלה, תוך שמירה על גמישות תפעולית. האניות צפויות להימסר לצים החל מהרבעון הרביעי של 2023 ובמהלך 2024.

נשיא ומנכ"ל צים, אלי גליקמן, אמר: "אנו שמחים מאוד לשוב ולשתף פעולה עם Seaspan. העסקה מקדמת את מדיניות תפעול הצי שלנו, ונועדה לתמוך באסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו. הסכם חכירה ארוך טווח זה מבטיח זמינות אוניות עבור הצי שלנו, תוך שמירה על גמישות תפעולית לגבי מספר האניות הכולל שאנו מפעילים. מאז הפיכתנו לחברה ציבורית אנו ממשיכים להשתמש באופן מושכל בהון וליצור ערך עבור בעלי המניות, כפי שממחישה גם העסקה הנוכחית.

"בהתאם למחויבות שלנו להפחתת טביעת הרגל הפחמנית שלנו ולשמירה על האוקיאנוסים, אנו משקיעים באוניות "ירוקות" בעלות טכנולוגיית הנעה מתקדמת, הנקייה ביותר הקיימת כיום. אנו גאים בכך שהמהלך הנוכחי ישפר עוד יותר את צמצום טביעת הרגל הפחמנית של צים בהשוואה לתעשיית הספנות העולמית".

בינג צ׳ן (Bing Chen), יו״ר ומנכ״ל SEASPAN, מסר: "אנו גאים מאוד לקחת חלק בקידום היוזמות הסביבתיות המובילות של צים, בעזרת עיצוב מתקדם של האוניות, תמחור תחרותי ומסירה מהירה. הצוותים שלנו פיתחו במשותף  פיתרון יצירתי ותחרותי על ידי מינוף המומחיות הסביבתית והניסיון בן עשרות השנים של Seaspan, חוויית בנייה חדשה, פלטפורמה משולבת ושותפות של אמון עם המספנות. השותפות המתרחבת שלנו עם צים, ועשרים האוניות החדשות המונעות ב-LNG שהוזמנו מכוחה, הן סמל למחויבות הסביבתית של ZIM ו-Seaspan ולצמיחה בת-קיימא בתעשיית הספנות".

Clarkson Platou שימשו כיועצים הפיננסיים והמקצועיים בעסקה.

צים ועליבאבא מרחיבות את שיתוף הפעולה