עסקים קטנים    

תוכנית עסקית לעסק: מה צריך להיות כלול בה

מעודכן ל-01/2020

תוכנית עסקית זו לא סתם סיסמה של קואוצ'רים. היא התוכנית שעוזרת לכם לגייס משקיעים, היא התוכנית שבלעדיה לא תוכלו לקבל הלוואה, ובעיקר תעזור לכם להתמקד. התוכנית כוללת לרוב תכנון כלכלי ופיננסי, תכנית שיווקית, היבטים טכנולוגיים, אסטרטגיים ועוד. יש הבדלים בין סוגי העסקים השונים, ובכל זאת יש כמה דברים שחוזרים על עצמם בכל תוכנית.
מה הייחוד של העסק שלכם

היום רוב העסקים לא ממציאים את הגלגל אלא נכנסים לענף קיים ואתם צריכים לבלוט כדי למכור את השירות שלכם, הייחוד יכול להיות בפנייה לקהל היעד, במחיר, בתוספת לשירות שאחרים לא נותנים, חבילה, מנה ואפילו הבטחה לזמינות. נסו למקד את השאלה איזו בעיה אתם פותרים.

כמה תרוויחו, כמה תכניסו, כמה תוציאו

עוד לפני שמקימים את העסק חייבים להתייחס בצורה מפורטת ומחושבת לכל סוגי ההוצאות שיש לכם, עלות ההקמה, עלות האחזקה, הגדילו ב-15%-20% להוצאות לא צפויות.  כשאתם יודעים מה ההוצאות שלכם יותר קל לקבוע מחיר וכן הספק וכמות סחורה שיש לנפק בתקופה נתונה. עכשיו כשיש מחירים תוכלו לחשב הכנסות צפויות וכן רווחים.

עדכונים

 תוכנית עסקית היא לא תוכנית סופית שאי אפשר לשנות אותה, אתם צריכים להיות ערוכים לשינויים, רגולציה, חוקים חדשים, גאות או שפל בכלכלה, שינויים טכנולוגיים ועוד. כל יום הביטו בתוכנית העסקית, התעדכנו בחדשות ובררו מה חדש ומה רלוונטי לתוכנית.

מטלות רשות

יש האוהבים לשלב בתוכנית גם את האספקטים השיווקיים כגון ניתוח מתחרים, ניתוח השוק, ניתוח חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים  וכדומה, אך לא חייבים. למשל, כאשר המטרה היא להגיש את התכנית לבנק או למשקיע, החלק השיווקי פחות רלוונטי.

מבנה העסק

כאן תתארו האם העסק שלכם יפעל כעוסק מורשה או חברה בע"מ או אולי בעצם כשותפות. כמה אנשים יש בשדרת ההנהלה,  כמה עובדים, מבחינת הלקוחות אתם פונים לעסקים או לאנשים פרטיים?

מקורות מימון

בחלק זה מתארים את כמות ההלוואות ומקורות המימון הנדרשים למימון העסק, לאילו צרכים הכסף שיתקבל מהמימון ישמש ולשם מה הוא יושקע – האם לטובת תשלום משכורות או לפיתוח עסקי? מה הרווחים הצפויים מהשקעת הכסף תקופה נתונה? האם העסק נמצא כעת ביתרות חוב או זכות וכן הלאה.

קואופ מבקשת צו הקפאת הליכים; מבקשת לאפשר לה להמשיך בתוכנית ההתייעלות

העבודה הראשונה שלי – איך מחליטים, איך מוצאים

הלוואה בערבות המדינה – כל מה שצריך לדעת