חדשות    

תוכנית שדה דב: יוספו עוד 1700 חדרי מלון

עוד הוחלט להגביל את החזית הראשונה לים עד 25 קומות,  וייבנו בה שני פארקים

– הוועדה לשמירה על הסביבה החופית אישרה את תוכנית המתאר לרובע שדה דב, וזו כוללת כ-16 אלף יחידות דיור.התוכנית תעבור לוועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים של המועצה הארצית לתכנון, ולאחר מכן תחזור לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב להמשך קידומה לאישור.מלבד מגורים כוללת התוכנית שטחי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור, שטחי מלונאות ופארקים.

הוועדה אישרה תוספת של  כ-1,700 חדרי מלון כ-2,000 המוצעים בתוכנית, כך ששטחי המלונאות ייהיו בשטח 200,000 מ"ר עם כ-3,700 חדרי מלון. המטרה להגדיל את התיירות בתל אביב.

החלטה נוספת של הוועדה היא להגביל את גובה הבינוי בחזית הראשונה לים עד ל-25 קומות, במגרשים בודדים בלבד.

התוכנית מתעתדת לייצר רחובות פעילים עם חזיתות מסחריות, מדרכות רחבות ובתי קפה ועוד. בחלקה המערבי יהיו שטחים לטובת שני פארקים שיחברו בין הרובע לחוף הים – 'פארק מסלול' בשטח של כ-66 דונם ו'פארק החוף' בטח של כ-177 דונם.  עד להקמת הפארקים הללו,לא יוצאו היתרי בנייה למגורים מעל 10,000 יחידות דיור. הוועדה  גם קבעה שצריך להסיר מבנה ציבורי שתוכנן בתחום חוף הים, במרחק הקטן מ-100 מטר מהחוף, תחום שאסור לבנייה לפי תוכנית המתאר הארצית לחופים, תמ"א 13.

יו"ר הולחו"ף ומנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר נמסר""כמו בכל התוכניות גם בתוכנית זו הוועדה שמה את האינטרס הציבורי בראש סדר העדיפויות ועשתה את האיזון הראוי בין פיתוח לשמירה על חוף הים. השינויים עליהם החליטה הוועדה בתוכנית, משקפים את העיקרון שחוף הים הינו נחלת כלל הציבור ויש להשאירו ככזה".

בכך מתייתרת התוכנית הקודמת של חולדאי, שכן לא הגיש תוכנית לוועדות התכנון.  לפי תוכנית זו, בשטח של כ-1,450 דונם, יישאר שדה תעופה אזרחי מצומצם, כ-8,000 יחידות דיור, וכן שטחי תעסוקה, מלונאות, ומסחר בשטח כולל של כ-300 אלף מ"ר. לאחרונה דווח כי חברות התעופה ישראאיר וארקיע מתנגדות לתוכנית ואף משווקות כרטיסים ממועד סגירת שדה התעופה.  ומנכ"ל ישרוטל אף אמר על התוכנית שהיא ברמה של פיגוע באילת.

ב-1 ביולי עומד להיסגר שדה דב, ישראייר וארקיע עדיין ממשיכות לשווק כרטיסים ממועד זה

תוכנית שדה דב אושרה להפקדה; ייבנו 16,000 דירות שכמעט מחציתן יוקצו לדיור בר השגה