חדשות    

תחזית מדד המחירים במאי – עלה ב-0.2%-0.3%

למדד המחירים לצרכן בחודש מאי  

מדד המחירים לצרכן בחודש מאי עלה על פי תחזיות הכלכלנים ב-0.2% עד 0.3%.  כך עולה מריכוז התחזיות –

פועלים – מדד מאי עלה ב-0.2%

כלכלני בנק הפועלים סבורים שמדד חודש יוני עלה בשיעור של 0.2%, התחזית שלהם ל-12 החודשים הקרובים – מדד של 1%.

"מדד חודש אפריל  הפתיע כלפי מעלה, וזאת בניגוד למדדי המחירים של החודשים הקודמים", כותבים כלכלני הפועלים, "הסעיפים שהפתיעו הם עונתיים בעיקרם, ואנו סבורים לכן כי המדד אינו מצביע על תפנית בסביבת האינפלציה. אנו מעריכים כי האינפלציה תתכנס בהדרגה לכיוון הגבול התחתון של היעד, יתמכו בכך העלאת שכר המינימום בחודש אפריל, צפי להעלאה נוספת בשכר ב-2016  וכן עלייה במחירי הנפט בחודשים האחרונים. במידה והממשלה תחליט על הפחתות במסים עקיפים, נצטרך לשנות את התחזיות בהתאם. מדד חודש מאי צפוי לעלות בשיעור של 0.2%, והאינפלציה ב-12 החודשים הקרובים צפויה להיות 1%".

הראל – מדד מאי יעלה ב-0.2%

גם בהראל פיננסים סבורים שהמדד עלה ב-0.2% בחודש מאי. להערכתם גם מדד המחירים בחודש הבא – יוני יעלה ב-0.2% ובשלושת החודשים הקרובים יעלה המדד ב-0.7%. בשנה כולה סבורים  כלכלני הראל יעלה המדד ב-1.2%.

לאומי – מדד נמוך השנה

כלכלני בנק לאומי בורים שהמדד היום שנמצא עדיין בסביבה שלילית (שלילית מתחילת השנה) יעבור לטריטוריה חיובית רק ברבעון השלישי. זאת ועוד – "שיעור השינוי השנתי של המדד (המצוי כיום כאמור בסביבה שלילית) צפוי להמשיך לעלות באופן הדרגתי", כותבים כלכלני הבנק ומוסיפים – דהיינו, להיות פחות שלילי, ולצאת מהתחום השלילי לקראת סוף השנה,  זאת, בין היתר בשל המשך העלייה במחירי הדיור וציפיות להמשך מגמת ההתמתנות בקצב ירידת מחירי המזון. אנו מעריכים כי האינפלציה בשנה הקרובה תמשיך להיות מתונה ונמוכה ממרכז יעד יציבות המחירים, אולם לא צפויה להיות שלילית.

לידר, המדד בשנה הקרובה – 0.8%

כלכלני לידר מציינים כי הדעות בשוק חלוקות וקיים פיזור משמעותי בטווח תחזיות האינפלציה במשק בשנה הקרובה מ-0.7% ל-1.8%.  הצפי של כלכלני לידר עומד על 0.8% . לידר מעריכים כי "ללא זעזוע בשוק המט"ח או במחירי הסחורות, השינויים בסביבת האינפלציה צפויים להיות איטיים. בנוסף מציינים בלידר כי התחרות העזה במוצרי הסחירים בשל חלופת הרכישה באינטרנט מהווה גורם דפלציוני מכביד.

מיטב דש – מדד מאי 0.2%

"התחזית שלנו לעלייה של 1.4% במדד המחירים ב-12 החודשים הבאים (ללא התחשבות בהשפעה אפשרית של פטור ממע"מ על מוצרי ייסוד) קיבלה משנה תוקף בעקבות פרסום מדד אפריל", כותב אלכס זבז'ינסקי כלכלן ראשי שח בית ההשקעות מיטב דש ומוסיף – "המדד של חודש מאי צפוי לעלות ב-0.2% בהשפעה של התייקרות הדלק, התייקרות עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה והמשך עלייה במחירי הירקות והפירות. גם המדד של חודש יוני צפוי לעלות ב-0.2% בעיקר בהשפעת הגורמים העונתיים.

"קצב ההתייקרות בסעיף הדיור, שמשקף מחירי השכירות, ירדה מ-3.1% בדצמבר ל-2.1% בחודש האחרון. אנו לא חושבים שהירידה משקפת שינוי מגמה ומעריכים שמחירי הדירות להשכרה יתייקרו בשנה הקרובה בכ-2.5%-3.0%. לעומת זאת, קצב ההתייקרות של מחירי הדירות בבעלות שעלו בחודש פברואר ב-0.6%, ממשיך להתגבר בחצי השנה האחרונה".

אקסלנס – מדד יוני יעלה ב-0.3%.

באקסלנס סבורים שמדד חודש מאי יעלה בשיעור של 0.3%, מעט גבוה משאר תחזיות הכלכלנים בשוק ההון. "מדד חודש מאי צפוי להמשיך את מגמת שיעורי העלייה החיוביים שהתקבלו בחודשיים האחרונים", כותבים באקסלנס ומוסיפים – "עליית מחיר הדלק לצד עליות עונתיות במחירי החינוך, התרבות והבידור ובסעיף הדיור צפויות לתמוך חיובית במדד הכללי. לגבי סעיף הדיור ייתכן ויתקן כלפי מעלה, זאת לאור הירידה הקלה שרשם, במפתיע יש לומר, בחודש אפריל ולאור המשך העלייה במדד מחירי הדיור המתואם חיובית עם מחירי השכירות. חג השבועות, הנחגג במהלך החודש, עשוי להשפיע לחיוב אף הוא, כאשר יתמוך להערכתנו בצורה חיובית בסעיף המזון (עשוי לתמוך בכך שתתקבל ירידה קלה בלבד בסעיף זה, אם בכלל).