חדשות    

תל אביב: דגימות DNA שיילקחו מכלבים ישמשו לאכיפה של איסוף הצרכים שלהם

מעודכן ל-07/2021

על פי נתונים שנאספו בעירייה, כ-500 קילו צואת כלבים בממוצע בחודש לא נאספת על ידי בעליהם ■ בשנת 2020 נפתחו 6,766 קריאות במוקד השירות העירוני ובאפליקציה 106+, אודות ניקיון ואכיפה בנושא, וחולקו למעלה מ-3500 דוחות למפרי ההנחיות

מועצת עיריית תל אביב-יפו אישרה אמש תיקון לחוק עזר עירוני הקובע כי בעלי כלבים יידרשו במעמד קבלת או חידוש רישיון הכלב למסור פרטי זיהוי גנטיים (DNA) של כלבם.

התיקון לחוק אושר כחלק מהמאבק העיקש של העירייה בתופעת אי איסוף צואת כלבים על ידי בעליהם ברחבי העיר. במסגרת פעולות האכיפה, פקחי העירייה ידגמו את צואת הכלבים שלא נאספה ויתאימו אותה למאגה-DNA העירוני. בעל הכלב יקבל את הקנס באמצעות הדואר ובהתאם לתיקון חוק העזר, ואף יחוייב בעלות הוצאות הדיגום והבדיקה. התיקון יועבר לבחינת משרד הפנים, בהתאם להוראות הדין.

בתל אביב-יפו היחס בין מספר הכלבים לבני האדם נחשב לאחד הגבוהים בעולם, עם יותר מ-40,000 משקי בית בעלי כלבים, כך שלמעשה 1 מכל 11 תושבים הוא בעלים של כלב. הכלבים עושים את צרכיהם במרחב הציבורי, ועל פי נתונים שנאספו בעירייה כ-500 קילו צואת כלבים בממוצע בחודש לא נאספת על ידי בעליהם. העירייה מצידה פעלה ופועלת ביתר שאת למיגור המפגעים, על ידי איסוף הצואה, חלוקת דוחות לבעלי כלבים, הצבת מתקני שקיות לאיסוף צואה בגינות ובפארקים, הקמת עשרות גינות כלבים ברחבי העיר, אך אין זה מוריד מאחריות בעלי הכלבים לשמור על ניקיון המרחב הציבורי.

בחודש אפריל השנה יצאה עיריית תל אביב-יפו בקמפיין נרחב הקורא לאיסוף צואת כלבים לאחר שנמצא כי במהלך שנת 2020 נרשמה עלייה ניכרת בהיקף הדיווחים על צואת הכלבים שלא נאספת על ידי בעלי הכלבים בעיר, כמו גם עלייה באי שביעות רצון התושבים ממפגע זה. בשנת 2020 לבדה, נפתחו 6,766 קריאות שירות במוקד שירות 106 פלוס ובאפליקציה 106+, אודות ניקיון ואכיפה בנושא צואת כלבים במרחב הציבורי. הסיירת הירוקה, האחראית על אכיפת הנושא, חילקה יותר מ-3500 דוחות למפרי ההנחיות, אשר לא אספו את צואת כלביהם. בעקבות העלייה בדיווחים ובתלונות, העירייה מיפתה שלוש "שכונות חומות" בהן פעלה בתוכנית משולבת הכוללת הסברה, תמרוץ התנהגות נכונה ואכיפה: לב העיר, הצפון הישן, ופלורנטין.

ניקיון המרחב הציבורי הוא חלק בלתי נפרד מנראות העיר והעירייה מקווה כי הפעולות העירוניות לצמצום התופעה אכן יביאו לשינוי בקרב בעלי הכלבים שלא אוספים את צואת כלביהם בעיר. העירייה סבורה כי באמצעות הסברה, אכיפה ושיתוף פעולה של כלל תושבי העיר יחול שיפור בנושא זה, למען איכות החיים בעיר.

 

 חיות המחמד יישארו בבית? קשה יותר להטיס חיות מחמד לחו"ל