חדשות    

תמ"א 38 יהיה או לא יהיה? גם ועדת המשנה המליצה על ביטולו

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר

ועדת המשנה למועצה לתכנון ובנייה המליצה על ביטול תמ"א 38. המועצה המליצה על הארכת תוקף תמ"א 38 עד לאוקטובר 2022, ישעה תבוטל התוכנית סופית. הדיון הקובע בבוועדה הארצית יהיה ב -5 בנובמבר.

ראש המועדון היה של דורית זילבר, יו"ר ועדת התכנון.

על פי המלצת הולנת"ע, ייקבעו מנהל המעבר שיאפשר לבצע פרסום בנייה לכל בקשה שתוגש עד אוקטובר 2022 דווקא למגורים.

עוד המליצה הוועדה לוועדה הארצית למצוא את התוכנית חלופית שתאפשר חיזוק מוכר מהרעידות אדמה וגם תספק התחדשות עירונית. בינתיים דובר על תב"ע 38.

למעשה, הציבור בחלופה שתציע יותר התחשבות בצורכי הציבור ולא תתמקד בבניין היחיד אלא בתשתיות ובמני ציבור האמורים לתת מענה לכל צורכי השכונה והרשות. כך גם ממילא רשויות מקומיות רבות יותרימות קשיים על יציאת תמ"א 38 לדרך.

אף שההחלטה לטובת הרשויות המקומיות, ברשוית יש מי שקורא לבטל את התוכנית כבר בתוך שנה. עוד קוראים ברשויות לדאוג לתוכנית לחיזוק דרך רעידות אדמה לתמ"א 38 ..

על כך אמר חיים ביבס, יו"ר המרכז לשטון מקומי וראש עיריית מודיעין:  השלטון המקומי מתנת נחרצות לכוונת המדינה לליטר את תמ"א 38, ללא הסדרה של תקצוב מתאים לביצוע סטריפיסטים מקצועיות שבפריפריה.

ידע זאת אינטליגנציה, כי השלטון המקומי יעל למימון כשליש מעלות קידום הפרויקטים בפריפריה מתקציבי מפעל הפיס, ובלבד שהממשלה תשלים את המימון הנמצא.

"לא יכול לממשלה לחמוק ממחויבותה לכלל אזרחי מדינת ישראל. המציאות הוכיחה שתמ"א 38 משרתת בעיקר את היזמים הזבורי ביקור, ולא נותנת מענה כלל ליישובי הפריפריה. ההחלטה להרים את הכפפה והביא תקשורת לשתכן את העוול וייתן מענה אמיתי להתחדשות עירונית בישראל – אם להשתמש בתריצים ואיך להשתמש במקרה הזה גג. זאת, כדי לקבל את הישיבה שלהם. לגדי בדירות ראויות, ללמוד במוסדות חינוך חדשים וליצור מעטפת תשתיות חיוניות עבורם.

גבעתיים נגד תמ " ; א 38: העירייה משכנעת תושבים לוותר על התוכנית בתמורה להודיעאות מסובסדות