התחדשות עירונית    

תנופה בנייה בלוד: אאורה תקים בעיר פרויקט מגורים ענק

מעודכן ל-08/2021

החברה רכשה קרקע פנויה עם תב"ע בתוקף, בשווי של כ-220 מיליון שקל, להקמת 620 דירות לפחות ושטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-25,000 מ"ר

 חברת אאורה השקעות מודיעה על כניסה לפרויקט ענק נוסף: החברה רכשה קרקע פנויה וזמינה לתכנון מיידי בהיקף של 15 דונם, עם תב"ע בתוקף בעיר לוד להקמתן של לפחות 620 יח"ד וכן שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של 25,000 מ"ר הצפויים להיות מוחזקים כנכסים מניבים.

אאורה תפעל להגדלת היקף היח"ד בפרויקט בעוד כ-100 יח"ד תוך שמירה על תמהיל המותאם לקהל הרוכשים, לרבות בנייתן של דירות קטנות, ומתן אפשרות לרכישה יח"ד במחירים תחרותיים. בכוונת החברה להגיע לתחילת ביצוע בפרויקט בתוך כשנה.

תמורת הקרקע תשלם החברה כ-210-220 מיליון שקל כך שחלק יח"ד, משקף עלות קרקע של פחות מ-300 אלף שקל לקרקע, ליח"ד. רכישת הקרקע, בשלב זה, מומנה ממקורותיה העצמיים של החברה ולקראת השלמתה בכוונת החברה לבחון חלופות שונות, לרבות, ולא רק, מימון בנקאי / גיוס הון או חוב לטובת העסקה/ בחינת הכנסת משקיעים או שותפים לעסקה.

את הבעלים הפרטים ייצגו גם בקידום התוכנית וגם בעסקה מול אאורה עורכי הדין זיו כספי ולירון רוט ממשרד גינדי כספי ושות אשר ימשיכו ללוות את אאורה עד למימוש הזכויות וחתימת ההסכמים מול הדיירים.

עיריית לוד מקדמת תוכניות פיתוח ונהנית מתנופה משמעותית, ומאפשרת הנגשת מוקדי תחבורה ותעסוקה הסמוכים לערי המרכז ולציר תל אביב – ירושלים. לאור זאת העיר זוכה להגירה חיובית של אוכלוסייה חזקה ומשפחות צעירות שיכולות לרכוש יח"ד במחירים נוחים.

אאורה היא חברה מובילה בייזום בנייה למגורים בישראל, בעלת התמחות בייזום, תכנון והקמה של מתחמי התחדשות עירונית במרכזי ערים מבוקשות ומובילות. בשנים האחרונות יזמה ומכרה אאורה למעלה מ-800 יח"ד באזור וכעת היא מקדמת בה פרויקטים בהיקף של אלפי יח"ד. הפרויקט החדש נמצא בסמוך לשירותים המוניציפליים של העיר ובקרבה למקומות מסחר ופנאי, וכן הוא נגיש לכבישים ראשיים ולתחנת הרכבת בעיר.

יאיר רביבו, ראש עיריית לוד, מסר: "זו עוד הבעת אמון מצד חברת יזמית גדולה ומרכזית במשק בכך שלוד היא כבר היום העיר של העתיד. מדובר במתחם שקודם תכנונית בשיתוף פעולה בין אגף ההנדסה, החברה הכלכלית של העירייה  ובעלי הקרקע ויהיה הסנונית הראשונה בהפיכת מתחם תעשייה ישן בלב העיר למתחם אורבני, מעורב שימושים ומודרני שיכלול מגורים, תעסוקה, מסחר ופארקים רחבי ידיים. אנחנו נמשיך ללוות את המימוש בסטנדרטים הגבוהים שמאפיינים את העיר לוד."

עו"ד זיו כספי, שותף מייסד במשרד גינדי כספי ושות', אמר: "העסקה היא השלב המרגש במימוש הקרקע של לקוחותינו. והיא דוגמא כיצד יצירתיות וחשיבה רוחבית יכולה להפוך אזור תעשייה ומספר בניינים ישנים לתוכנית התחדשות עירונית אחת פורצת דרך שתייצר מתיחת פנים לכל האזור."

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה, ציין בסיפוק: "הרכישה משקפת את מומחיותה של אאורה לייצר עתודות קרקע גם בתקופה בה מחירי הקרקעות עלו משמעותית בנוסף להיותה החברה המובילה בהתחדשות עירונית בישראל. היכולת של אאורה לרכוש באזורי ביקוש מרכזיים, קרקעות אטרקטיביות במחירים טובים ביחס לעסקאות דומות של מכרזי מנהל באזור צפויה להביא לתרומה נוספת לרווחיות הפרויקט. רכישה זו מצטרפת להשבחת קרקע נוספת של אאורה בעיר, להקמת מאות יח"ד, כך שכעת נקים ונשווק כ-1,000 יח"ד בעיר עצמה, תוך שהנוכחות והדומיננטיות שלנו באזור ממשיכה להתחזק. בהמשך לאסטרטגיה שהכרזנו, נשכיר את השטחים המסחריים בפרויקטים בלוד ובבן שמן, כמו גם בפרויקטים נוספים שלנו, אשר יתמכו ביצירת תזרים שוטף וקבוע לחברה".

פינוי בינוי ענק בנתניה: אאורה תבנה 1,560 דירות בשכונת נאות שקד