שוק ההון    

תפן – פעילות הקנאביס החדשה מוערכת ב-159 עד 272 מיליון שקל; נו באמת!

פעילות הקאנביס הרפואי שאליו מתכוונת תפן להיכנס קיבלה הערכת שווי בגובה של  בין 159 עד 272 מיליון שקל ובממוצע 215 מיליון שקל. טוב, אתם יודעים, האקסל סופג הכל – מה הבעיה להכין תחזית אופטימית, להוון אותה בשיעור מסויים ולקבוע שווי של מאות מיליונים עוד לפני שמכרו בשקל אחד. הסיכוי שהחברה תצדיק שווי כזה הוא קטן.

המניה של תפו עלתה בארבעה חודשים פי 10 והיא נסחרת בשווי שוק של כ-55 מיליון שקל.אבל השווי הזה הוא לפני הקצאת המניות בגין רכישת הפעילות. השווי האפקטיבי אחרי הקצאת המניות הוא מעל 150 מיליון שקל.

את הערכת השווי ביצע אבנר גפני, שותף ומנהל בחברת ברזלי יעוץ כלכלי ועסקי, מבוססת על מודל FDCF, היוון תזרים המזומנים החופשי החזוי, הכולל את הסכמי החברה עם לקוח ישראלי למכירת תפרחת קנאביס בהיקף של 7 טון ואופציה להרחבת המכירה ב-7 טון נוספים. ההסכמים שנחתמו עם לקוח בישראל הינם בהיקף כולל של כ-80 מיליון שקל כשעלות הייצור המוערך נאמדת בעד 34 מיליון שקל. 

מתפן נמסר כי הערכת השווי אינה כוללת הערכת שווי זכויות המכירה הבלעדיות לקרם לטיפול בפסוריאזיס המבוסס על תוצרי קנאביס שתפתח אלויט פארמה, וכמו כן, גם אינה כוללת פיתוח עסקי עתידי, אשר בכוונת הנהלת החברה לקדם.

לפני מספר שבועות הודיעה תפן כי בעלי הזכויות בפעילות הקנאביס הרפואי, אשר צפויה להתמזג אל תוך תפן, קיבלו אישור ראשוני להקמת חוות ריבוי צמחי קנאביס.

אורי וייס, יו"ר תפן, אמר לאחר קבלת האישור: "אנו שמחים על קבלת האישור, המקדם אותנו צעד נוסף בדרך להפיכתנו לשחקן מרכזי בשוק הקנאביס. כשנכנסו לפעילות הקנאביס בחרנו במודע לפעול בשוק הישראלי, אך אנו שואבים עידוד מהתקדמות הרגולציה הנוגעת לייצוא קנאביס רפואי מישראל לעולם. מאחר ולצוות החברה ניסיון רב וקשרים ענפים בתחום הקנאביס בחו"ל, אנו בוחנים בימים אלה אפשרויות למינוף הידע, היכולות והקשרים העסקיים שלנו בתחום זה מחוץ לגבולות ישראל, במסגרת פעילות החברה הציבורית הישראלית".