שוק ההון    

תפרון בתוצאות טובות; המניה מזנקת 36%

התוצאות של תפרון ברבעון השני של השנה הפתיעו את השוק. החברה דיווחה על רווח של כ-1 מיליון דולר בהמשך לרווח של כ-800 אלף דולר ברבעון הראשון. ברבעון הראשון השוק לא התלהב מדי, ועכשיו כבר כן – המניה מזנקת 36%.

המכירות ברבעון הסתכמו ב-41.8 מיליון דולר לעומת מכירות של כ-32.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד- גידול של 30%.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-9.3 מיליון דולר (שיעור הרווח – 22.3%) בהשוואה לרווח של כ-5.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (שיעור הרווח – 17.4%). הרווח התפעולי הסתכם בכ-2 מיליון דולר לעומת רווח של 55 אלפי דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נובע בעיקר מקיטון בהפסדי מגזר המותגים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. החברה סיימה את הרבעון ברווח נקי של כ-1 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-0.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. ה-EBITDA ברבעון השני הסתכמה בכ-3.7 מיליון דולר לעומת כ-1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בתקופת ששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-74.7 מיליון דולר לעומת הכנסות של כ-65.2 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד, שיפור של כ-14.6%. הרווח הגולמי הסתכם בכ-14.2 מיליון דולר לעומת רווח גולמי של כ-12 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד, גידול של כ-18.5%. הרווח התפעולי הסתכם בכ-1 מיליון דולר לעומת כ-0.96 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד ואילו הרווח הנקי הסתכם בכ-1.9 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-0.6 מיליון דולר בחציון הראשון של 2017. ה-EBITDA בחציון הראשון הסתכמה בכ-4.3 מיליון דולר לעומת כ-3.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

החברה ממשיכה לנקוט בצעדי התייעלות במחצית הראשונה של 2018 שמטרתם שיפור תוצאות תחום המותגים, מהלך שהחל עוד בשנת 2017. בעקבות מהלכים אלו חל שיפור מסויים בתוצאות תחום המותגים במהלך התקופה אפריל – יוני 2018, אך יחד עם זאת אלו בשלב זה אינם מספקים. לאחר ביצוע החלפת המימון הבנקאי של החברה במהלך החציון הראשון, החברה מתכוונת לנקוט בצעדים נוספים אותם היא בוחנת כדי להביא לשיפור תוצאות מגזר זה ובכלל זה ביצוע של פעילות סריגה בירדן.

בסוף מרץ דיווחה החברה על חתימת הסכם מימון עם בנק HSBC קנדה על סך של עד 38 מיליון דולר. ההסכם מחולק למסגרת אשראי של 13 מיליון דולר שיועמדו בישראל, באמצעות HSBC  ישראל ואשראי נוסף לטובת הון חוזר עד לסכום של 25 מיליון דולר שיועמד בקנדה לטובת הפעילות בצפון אמריקה.

מכירות מגזר המותגים הסתכם ברבעון השני בכ-11.9 מיליון דולר והפסד תפעולי של כ-1.3 מיליון דולר לעומת מכירות של כ-10.2 מיליון דולר והפסד תפעולי של כ-3.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מכירות מגזר הקמעונאות הסתכמו ברבעון השני בכ-29.8 מיליון דולר וברווח תפעולי של כ-3.3 מיליון דולר בהשוואה למכירות של כ-21.9 מיליון דולר ורווח תפעולי של כ-3.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.