תוכן ממומן    

תתחדשו! 4 טיפים לקניית רכב חדש

FREEPIK

 

מזל טוב, החלטתם לקנות רכב חדש! קנייה של רכב חדש שונה מקנייה של רכב יד שנייה שבה אתם נדרשים  לפנות לאדם פרטי, לבדוק את הרכב במכון רישוי, לברר היסטוריית טיפולים ותאונות ולהתרשם ממראה הרכב באופן כללי. בעת קניית רכב חדש אין לכם כל צורך בתהליך הזה. כדי לקנות את הרכב שמתאים לכם בדיוק, הינה ארבעה טיפים שיסייעו לכם לצלוח את המשימה בקלות וביעילות

טיפ ראשון – מטרת השימוש

טרם אתם מתחילים בחיפוש אחר הרכב המושלם עבורכם, אתם צריכים לברר מהן מטרות השימוש ברכב. האם זה רכב ראשון או נוסף במשפחה? האם זה הרכב שעימו תבצעו את רוב הנסיעות בין אם אלו נסיעות לעבודה וחזרה ובין אם טיולים משפחתיים? האם זה רכב המיועד לנסיעות ארוכות או שמא לנסיעות קצרות בלבד? האם הרכב משמש גם לטיולים ולנהיגת שטח? האם הרכב מיועד לנסיעות של כל בני המשפחה או מיועד לאדם אחד בלבד או לזוג ללא ילדים? ועוד שאלות רבות. לאחר שהחלטתם על מטרות השימוש ברכב אפשר להתקדם בחיפוש.

טיפ שני – סוג הרכב

בחירה בדגם כזה או אחר של רכב יכולה להיות תלויה גם בהעדפה אישית כגון: ניסיון עבר מוצלח עם רכב מיצרן מסוים לעומת ניסיון פחות מוצלח עם רכב מסוג אחר, המלצות של בני משפחה וחברים קרבה פיזית למוסכים וכדומה. כמו כן יש להתחשב גם  במגוון פרמטרים אובייקטיבים כגון: מפרט נתונים טכניים של הרכב, מבצעי מכירות שיש אצל יבואן רכב כמו לובינסקי, נתונים של זיהום אויר או צריכת דלק וכדומה. כמובן שלאחר בחירת סוג הרכב, יש לבחור את הדגם בהתאם למגוון הדגמים המוצעים. על־ידי צמצום הבחירה לשניים או שלושה דגמים, תוכלו להתקדם הלאה ולהמשיך בתהליך החיפוש.

טיפ שלישי – מחירים ועלויות

כמובן שלפני רכישת רכב חדש או ישן יש לקבוע תקציב. כאשר שוקלים ומחשבים את תקציב הקנייה, יש לקחת בחשבון פרמטרים נוספים מעבר למחיר הרכב בחברה. יש להביא בחשבון עלויות ביטוח ולהשוות בין שניים או שלושה דגמים שונים. ניתן לבדוק  גם את עלויות הטיפולים התקופתיים של סוג הרכב ולהשוות בין הדגמים. יש להביא בחשבון צריכת דלק שתשפיע באופן ישיר על ההוצאות השוטפות. בנושא צריכת דלק כדאי לקחת בחשבון מכוניות חשמליות או מכוניות המונעות ע"י מנוע  חשמלי ודלק שבהן צריכת הדלק נמוכה משמעותית מרכב רגיל. גם הטיפולים השוטפים למכוניות חשמליות נמוכים יותר כך שבהחלט כדאי לבחון את נושא המכונית החשמלית לעומק.

טיפ רביעי – גאדג'טים והטבות

בסופו של דבר כולנו אוהבים אביזרי נוחות, גאדג'טים מדליקים, מבצעים משתלמים ושדרוגים במחירים מיוחדים. אם צמצמתם את הבחירה ליצרן או שניים זה הזמן לעבודת רגליים קלה. כדאי לגשת לאולמות המכירה, לדבר עם אנשי המכירות, לבדוק היכן יש מבצעים או הטבות משתלמים ביותר עבורכם ומי מציע לכם את החבילה המשתלמת ביותר. ניתן אפילו לבדוק באילו צבעים ניתן לבחור את הרכב. ישנם מבצעים שבאים לידי ביטוי בהנחות על מחיר הרכב, ישנם כאלה שמצעים תוספות או שדרוגים ללא עלות נוספת או בהנחות משמעותיות ויש מי שמציעים הגדלת האחריות או אפילו תלושי דלק לתקופה מסוימת. בחיר הרכב שלכם היא אישית והאפשרויות רבות ומגוונות.

לסיכום, רכב חדש ונוצץ, כזה שמריח חדש והוא רק שלכם מלווה בהנאה גדולה.. לאחר שבחרתם רכב , שילמתם על אבזורים ושידרוגים מדליקים, תכננתם אותו למשפחה ולצרכים שלכם. כל שנותר הוא להוריד את הניילונים, להיכנס לרכב, לכוון את המראות ואת הכיסא ולנסוע איתו הביתה.