חדשות    

הישראלים גיהצו אשראי בחנויות בחו"ל ב-20% יותר מבשנה שעברה

הישראלים  גיהצו 29 מילארד שקל בחו"ל ב-2018 – כולל חנויות פיזיות, חנויות אונליין ומשיכת כספים

הישראלים גיהצו 29 מיליארד שקל בסך הכול בכרטיסי אשראי עבור רכישות שביצעו בחו"ל ב־2018. הגיהוצים כוללים חנויות מקוונות, חנויות פיזיות ומשיכת כספים.  מדובר בכ־10% מהעסקאות בכרטיסי אשראי שבוצעו בישראל באותה שנה, שהסתכמו ב־300 מיליארד שקל, וזינוק של 20% מאז 2017. בין 2016 ל־2017 העלייה הסתכמה ב־21%.

בארבע השנים האחרונות זינק הסכום שישראלים מוציאים בחו"ל בכרטיס אשראי פי שניים. הסיבה נעוצה בעיקר בשירותי האונליין שמציעים הן משלוח מהיר והן מחירים אטרקטיביים יותר לעומת הארץ. עוזרת גם הוזלת כרטיסי הטיסה בעקבות רפורמת השמים הפתוחים, וריבוי חברות הלואו קוסט המציעות כרטיסים זולים מאוד. המדינות הפופולריות לשופינג הן מדינות מזרח אירופה, שם המחירים נמוכים ב-30% מבארץ.

ואיך חברות האשראי מגיבות?  לפחות ישראכרט מעלה את עמלות המרת המט"ח שלה מ־2.3% ל־2.7% – בספטמבר הקרוב, בדיוק לפני עונת הנסיעות של חגי תשרי. לא מוגזם לצפות ששאר חברות האשראי יצטרפו אליה וירוויחו מחגיגת הקניות של הישראלים בחו"ל.

על פי נתוני בנק ישראל אין הבחנה בין רכישה בחו"ל לרכישה אונליין, אבל מה שכן אפשר  לראות זה הזינוק ברכישות בחו"ל ברבעון השלישי, שכולל את חודשי הקיץ והחגים (יולי, אוגוסט וספטמבר).

בסוף 2018 היו בישראל 8.7 מיליון כרטיסי חיוב פעילים (בנקאיים וחוץ־בנקאיים), כ־32% מתוכם כרטיסים חוץ־בנקאיים. אם מדובר בכרטיס בנקאי, כלומר כרטיס שהלקוח הנפיק דרך הבנק ולא דרך מועדון כמו שופרסל או אל על, הבנק חולק עם חברת האשראי את עמלת המרת המט"ח, כך שגם הבנקים הפועלים ולאומי, שנאלצו למכור את חברות כרטיסי האשראי שלהם מכוח חוק שטרום, נהנים מהעמלות הללו. כך שגם הבנקים וגם חברות האשראי מרוויחים ודווקא בתקופה שבה התחרות במערכת הפיננסית מתחילה להיפתח.

רוכשים עם כרטיס אשראי בחו";ל? שימו לב לעמלת ההמרה – היא יכולה להגיע ל-4%!