תוכן ממומן    

15 טעויות נפוצות שפוגעות בקידום האורגני של האתר שלכם

קרדיט freepik

קידום אורגני היא טכניקת פרסום מובילה בדיגיטל ומרבית בעלי העסקים רוצים להשקיע בקידום האתר שלהם בגוגל. השגת המקום הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל (או לפחות להתברג בין התוצאות הראשונות) יעזור לבית העסק לא רק לתנועה האורגנית שתגיע אלא גם למוניטין של העסק, למיתוג שלו ועוד. עבודת הקידום האורגני מסועפת ומורכבת ויש מאות פרמטרים המשפיעים על מיקום האתר בגוגל, כאשר רבים מהם לא ידועים כלל לציבור. אז איך בכל זאת מקדמים אתר כמו שצריך? נצמדים לעקרונות של גוגל, לומדים ממקדמים מנוסים ומשתדלים להימנע מטעויות נפוצות כמו אלה שתקראו פה עד כמה שאפשר.

#1 – עבודה ללא תוכנית:

לעלות למשחק כדורגל ללא תכנית משחק יכול לגרום גם לקבוצה הטובה בעולם להיראות פתאום חסרת אונים ולא מאורגנת. קידום אתרים ללא תכנית מקצועית, הנבנית לאורך שנים של ניסיון בתחום, תהיה ככל הנראה תכנית עבודה מאולתרת שלא תוביל אתכם לתוצאות הרצויות ורק תבזבז לכם זמן וכסף.

#2 – מחקר מילות מפתח לקוי:

מחקר מילות מפתח הוא אחד השלבים החשובים ביותר בתחום הקידום. חשוב לבצע מחקר בצורה מקצועית ועד הסוף. להחליט אילו ביטויים כדאי לקדם ואילו עדיף להשאיר בצד. 

#3 – שימוש בתרמיות וטריקים:

אל תנסו לקדם את האתר שלכם דרך קיצורי דרך כיוון שזה עשוי לעלות לכם הרבה יותר לאחר מכן. ענישה מגוגל בענייני רמאות היא בלתי נסלחת.

#4 – השקעה באפיק אחד או שניים:

קידום אורגני הוא מכלול של פרמטרים רבים המשפיעים על הקידום ולכן גם אפיקי עבודה רבים שיש לדאוג להם. תוכן טוב ככל שיהיה באתר שלכם הוא לא יספיק לבד כדי לקדם את האתר לתוצאות הראשונות. גם אם תשקיעו בקישורים שלהם משקל רב על קידום האתר אך האתר לא יהיה מאורגן ומותאם בצורה נכונה גם אז זה לא יעזור לכם.

#5 – תוכן משוכפל:

היזהרו מהעלאת תוכן משוכפל לאתר שלכם, גם לא בחלקו.

#6 – לא אכפת מהגולש רק מהרובוט:

אנשים רבים נכשלים בקידום כיוון שבונים את האתר והתכנים בו רק עבור גוגל והרובוט שלהם, בהתאם לפרמטרים שהם קוראים באינטרנט החשובים לקידום. התחשבו בגולשים שלכם קודם כל, אחר כך במנוע החיפוש.

#7 – לא עושים קישורים פנימיים:

קישורים פנימיים לא פחות חשובים מקישורים חיצוניים ועוזרים לגוגל לחזק את הסמכות של עמודים פנימיים והנושאים שבהם הם עוסקים.

#8 – תמהיל קישורים לא טבעי:

דאגו להכניס קישורים לאתר שלכם לא רק מאתרים איכותיים אלא גם מרשתות חברתיות, אתרי תוכן שונים, אינדקסים וכן דרכים נוספות להכנסת קישורים. השקיעו בקישורים האיכותיים ביותר כי הם הבסיס של קידום אתרים בגוגל. התמהיל צריך להיות נכון והגיוני עם קישורים ממגוון נכסים שונים.

#9 – התאמה לקויה של התוכן לקידום:

ביצוע אופטימיזציה לקויה של התוכן באתר שלכם לקידום. לדוגמה כמות גדולה של חזרות של ביטוי המפתחות במאמר, מעט מדי מילים במאמר, לא לעצב כותרות, לא לחלק לפסקאות, לא לכלול קישורים ועוד.

 

#10 – מעט מדי מילים:

מאמרים עם מעט מדי מילים עשויים להיות בעלי ערך פחות גבוה בעיני גוגל ברוב המקרים וגם זמן השהייה בעמודים אלו קצר יותר כי יש פחות מה לקרוא.

#11 – לא משפרים את חווית המשתמש:

עבדו על שיפור חווית המשתמש באתר שלכם: גלישה מהירה יותר, התאמת האתר למובייל, תוסף נגישות, תפריטי ניווט נוחים, דרכים שונות ליצירת קשר ועוד.

#12 – לא דואגים להתאמה רספונסיבית של האתר:

חצי מהגולשים היום עושים זאת דרך הסמארטפון. דאגו שהאתר יהיה מותאם לגלישה בסלולר.

#13 – בחירת אחסון לקויה:

בחירת אחסון לקויה עשויה להוביל לגלישה איטית באתר ותקלות נוספות. כמו כן אחסון מרוחק מדי גם כן עשוי לפגוע בקידום. אחסון שיתופי שבו יש כמה אתרים על שרת אחד – עשוי גם כן לפגוע בקידום.

#14 – פרוטוקול SSL :

פרוטוקול אבטחה חשוב שכדאי לדאוג לו בעלות זניחה.

#15 – זלזול בקידום הלוקאלי:

אל תקדמו רק ביטויים כלליים אלא השתדלו לקדם ביטויים ספציפיים לפי האזור שבו אתם מספקים את השירות. פחות חיפושים חודשיים אולם פחות תחרות ויותר סיכוי להתברג בתוצאות הראשונות.