חדשות    

2021 במועצה לצרכנות: קרוב ל-74 אלף תלונות התקבלו, 15 מיליון שקל הושבו

קרדיט pixabay

בשנת 2021 התקבלו במועצה לצרכנות 73,839 פניות, כאשר 74%  מתוכן נמצאו מוצדקות. כך עולה מדוח שפרסמה המועצה לצרכנות לסיכום 2021. עוד על פי הדוח, בשנה החולפת הושב לצרכנים סכום כולל של כ-15 מיליון שקל.

על פי הדוח, נרשמה עליה מסיבית בתלונות על מכירה במכר מרחוק, מגמה שממשיכה את העלייה בתחום זה בתקופת משבר הקורונה, שנבעה מהעדר אפשרות לבחור בין רכישה פרונטאלית לרכישה מקוונת, ולעובדה שלציבור הצרכנים נוספו צרכנים בלתי מנוסים בתחום הסחר המקוון.

תלונות נגד חברות תקשורת ממשיכות להוביל את רשימת התלונות. חברת איס תקשורת שהפרה שיטתית את תנאי ההיתר ופגעה בעיקר בצרכנים מוחלשים נסגרה. עיקר התלונות התקבלו בגין המשך חיובים לאחר בקשת הלקוח להתנתק מהשירות, עיכוב בזיכוי לקוחות, חיובים מופרזים, הטעיית צרכנים, חוסר מענה במוקדי השירות לקוחות והתמיכה הטכנית ועוד. המועצה פנתה למשרד התקשורת בבקשה להפסיק את פעילותה. השר אסר עליה לגייס מנויים חדשים למשך ארבעה חודשים, ומאוחר יותר החליט גם בית המשפט על סגירתה.

תחומים נוספים עליהם התקבלו תלונות רבות הם בתחום מכשירי חשמל, תיירות, ריהוט  ומטבחים, וכן תלונות בנושא ההלבשה.

במועצה מציינים כי למרות שחלפו למעלה משנתיים מאז החל משבר הקורונה, עסקים רבים טרם ביצעו השבה מלאה בעקבות ביטולי עסקאות בזמן המשבר,  ובתחומי האירועים והתיירות לא נערכו לקראת גל רביעי וחמישי. במועצה סבורים כי  למרות שהסגרים, הכרזה על מדינות אדומות והוראות משרד הבריאות על צמצום התקהלות,  פוגעים גם בעוסקים, מצופה מהם בשלב זה של התפרצות הנגיף, להיערך בהתאם  ולא להמשיך בדרך של גלגול מלוא האחריות והנזק על הצרכנים.