חדשות    

2,600 עובדי HP אינדיגו ייצאו לחופשה כפויה

בחברת HP אינדיגו, הזרוע המייצרת מדפסות דיגיטליות ומעסיקה כ-2,600 עובדים בישראל ו-4000 עובדים בעולם, החליטו להוציא את כל העובדים בישראל לחופשה כפויה בת שבועיים וחצי לפני פסח ובמהלך החג . כמו כן לא יקבלו שי לחג. הצעדים נועדו לייעל את חברה.

גם חברת האם HP  הצהירה שתתחיל בצעדי התייעלות משמעותיים. החברה מעוניינת לפטר כ-15% מכוח העבודה שלה שמונה 55 אלף עובדים. חברת זירוקס הגישה הצעת רכש עוינת לחברת HP אשר התנגדה להצעה המשותפת לזירוקס וקרול אייקן. לאחרונה חברת הדפוס זירוקס העלתה את הצעתה לרכישת HP מ-22 דולר למניה ל-24 דולר למניה שנדחתה אף היא בטענה שזהו מחיר נמוך מידי.

זו פעם ראשונה זה זמן רב שצעדי ההתייעלות של החברה בעולם חלים על ישראל אבל ייתכן שמצוקת החברה העולמית תביא לצעדים משמעותיים נוספים.

מ-HP נמסר: "כמו בכל שנה, HP כתאגיד על כל שלוחותיו השונות ובתאריכים הרלוונטים לכל מדינה, יוצא לחופשה יזומה ומרוכזת. בישראל אנו יוצאים לחופשה כזו בסוכות ובפסח".

ההחלטה של HP-אינדיגו על הארכת החופש התקבלה במקביל לצעדי קיצוצים שמתבצעים ב-HP העולמית. בחודש אוקטובר הודיעה HP על קיצוצים משמעותיים בכוח העבודה הגלובלי של כ-7,000-9,000 עובדים, מתוך 55 אלף עובדים ברחבי העולם. כלומר, שיעור הקיצוצים יכול להגיע ל-16%, באמצעות פיטורים ופרישה מרצון. ב-HP לא סיפקו התייחסות לפי אזורים גיאוגרפיים, ולא ברור מה תהיה ההשפעה על ישראל, שבה מועסקים מעל 3,000 עובדים.

המחשבים החדשים של HP: מחשב למעצבים ומחשב מחומרים ממוחזרים

פיטורים ב-HP: מנכ"ל חדש מפטר אלפי עובדים