חדשות קרנות נאמנות    

הראל מחקה תל בונד שקלי – דמי הניהול עולים ל-0.15%

 דמי הניהול בקרן הנאמנות – הראל מחקה תל בונד שקלי (מספר קרן: 5117288), יעלו ב-1 באוקטובר 2016 ל-0.15%. עד אז דמי הניהול יעמדו על אפס.

בעבר, התחייב מנהל הקרן לא להעלות את שכר מנהל הקרן בקרן, וזאת עד ליום 30.9.16 וזה במקביל להפחתת דמי הניהול על הקרן, אבל זהו –  באוקטובר תסתיים ההפחתה בשכר מנהל הקרן,

קרן הראל מחקה תל בונד שקלי מנהלת סדר גודל של 210 מיליון שקל (נכון לעדכון האחרון), תשואת הקרן מתחילת השנה – 2%, והתשואה ב-12 החודשים האחרונים 4.3%. הנתונים האלו טובים ממדד הייחוס/ הבנצ'מרק אליו מושווים ביצועי הקרן. מדד הייחוס –שהוא ממוצע קרנות בקבוצת אג"ח בארץ – חברות והמרה – תל בונד שקלי, עלה מתחילת השנה ב-1.4% וב-12 החודשים האחרונים עלה ב-2.4%.

השחקנים בשוק הקרנות המחקות נלחמים על נתח שוק ודמי הניהול נמוכים במיוחד (ביחס לתעשיית קרנות הנאמנות). הקרנות המחקות בהגדרה נזקקות לעלויות נמוכות יותר, אחרי הכל מדובר במכשירים פאסיביים (עוקבי מדדים) בדומה לתעודות הסל. בפועל, הקרנות האלו נועדו לספק לתעשיית הקרנות שדוגלת בניהול אקטיבי  (ניהול כספים כדי לייצר תשואה עודפת) תשובה להצלחה ולגידול בפעילות תעודות הסל, ואכן הקרנות המחקות הגיעו לסדר גודל של 30 מיליארד שקל (תעשיית הקרנות כולה – כ-220 מיליארד שקל, תעשיית תעודות הסל – כ-100 מיליארד שקל). אלא שהמלחמה על נתח השוק, גורמת לדמי ניהול נמוכים במיוחד (ואפילו אפסיים), כך שבשלב זה התרומה לרווח , אם בכלל, שולית.

ועל רקע זה, המשקיעים, ובצדק כמובן, בוחרים מבין כל הקרנות המחקות הזהות/ דומות של השחקנים השונים, את הקרן עם דמי הניהול הנמוכים ביותר.

למדריך קרנות מחקות – האם כדאי?

השפעת דמי הניהול בקרנות הנאמנות 

השפעת דמי ניהול בקרנות אג"ח

השפעת  דמי הניהול בקרנות כספיות

מחשבון השפעת דמי הניהול בקרנות הפנסיה – כמה תחסכו במעבר לקרן פנסיה ברירת מחדל