חדשות    

460 אלף דירות צפויות לקום בגוש דן

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5:Antin1.jpg
התוכנית של מנהל התכנון, שצפויה להגדיל הדירות במחוז תל אביב ולהכפיל את מספר  התושבים באזור
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב שבמינהל התכנון, אישרה 460 אלף דירות במחוז תל אביב. זאת במסגרת מדיניות חדשה לפיתוח עירוני המבוססת שנועדה להגדיל נגישות לצירים ולרבות תחנות של מערכות תחבורה עם נוסעים רבים. התוכנית צפויה להכפיל את אוכלוסיית התושבים עד שנת 2040.
המינהל דיווח כי המדיניות החדשה מבכרת את הולכי הרגל ומשתמשי התחבורה הציבורית על נוסעי הרכב הפרטיים.  התוכניות כוללות שלושה קווי רכבת קלה (קו אדום, ירוק, סגול); שלושה קווי מטרו חדשים; הוספת מסילות רכבת באיילון; ויצירת נתיבי העדפה רבי קיבולת לאוטובוסים.
כמו כן בכל תכנית בקרבת מערכות תחבורה עתירת נוסעים , חצי מסך הדירות יופנו לטובת דיור חברתי. "מדובר בדיור הפונה לקבוצות אוכלוסייה רחבות ככל האפשר לרבות דירות קטנות מתחת ל-65 מ"ר, דיור להשכרה ארוכת טווח, דירות רווחה ודירות עם תקן חניה אפס. זאת, במטרה למנוע את הרחקתן של אוכלוסיות התלויות בתחבורה הציבורית בעקבות עליית מחירי הדיור בסביבת המתע"ן". הסבירו במנהל
התוכנית כוללת כמה קווים מנחים, שהנם: צפיפות דירות גבוהה בצירי תחבורה ציבורית. יינתן דגש בעיקר על מתחמים בעלי חשיבות כצירים מרכזיים כמו ז'בוטינסקי ברמת גן או יוספטל בחולון ומתחם רכבת מרכז וכביש איילון.
כמו כן יושם דגש על חיזוק עירוב שימושים בקרקע הן לתחבורה ציבורית, הן למרכזי תעסוקה, שירותים ציבוריים ומוקדי תרבות ופנאי הנגישים לתחבורה ציבורית.
עוד התוכנית שמה דגש  על המרחב הציבורי ועיצובו, וזה כולל שטח מוגבל של מגדלים  עם ררחובות מוארים ומאווררים יותר.  וכן פעולות המסחר ושימושים ציבוריים יהיו לחזית הרחוב. הכל כדי לעודד הליכה ברגל ונסיעה באופניים בדרך אל התחבורה הציבורית
לפי יו"ר הוועדה המחוזית, אדריכלית דניאלה פוסק: "המדיניות החדשה, מהווה כלי תכנוני אשר מציף את ההזדמנויות לפיתוח עירוני איכותי המבוסס על נגישות וקישוריות תושבי המטרופולין לתעסוקה, שירותים, מסחר ומגורים תוך שימת דגש על מתן מענה לכל שכבות האוכלוסייה ויצירת תנאים של נוחות אקלימית במרחב הציבורי. הועדה המחוזית תתכנס בעוד כ-6 חודשים ותעדכן אותה לאור התייחסויות ככל שיידרש".