בתל אביב רק לא מזמן החלה הרגולציה על הקורקינטים החשמליים ללא תחנת עגינה – הכוללת מקומות חניה מוסדרים וענישה בין היתר. גם בעולם מנסים לפתור את הבעיה שמצד אחד הקורקינטים פחות מזהמים ופותרים בעיות של עומסי תנועה. עם זאת, לרוב הקורקינטים מושלכים בצדי הכביש או חוסמים מדרכות ואף נגרמו בעקבותיהם כמה תאונות. בניו יורק המתקדמת לכאורה הם אפילו לא חוקיים. אז מה מה המצב בעולם?
תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
ניו יורק – אין קורקינטים שיתופיים
הקורקינטים החשמליים השיתופיים שכבר ממלאים עשרות ערים בארה"ב לא מגיעים לניו יורק. סיבת העיכוב היא היקף האוכלוסייה האדיר בניו יורק ושאר הרכבים הממלאים אותה – למעלה מ־8.6 מיליון תושבים, וכבר עכשיו, הולכי רגל, מוניות צהובות, רוכבי אופניים וכלי רכב של שירותי נסיעות שיתופיות מתחרים על המרחב המוגבל של רחובות ניו יורק.
אף על פי שהחוק כרגע אוסר על נסיעת קורקינטים חשמליים במנהטן ומאיים בהחרמת הכלים ובקנסות בגובה 500 דולר לרוכב, נראה שהאכיפה פחות נחרצת, וברחבי העיר נוסעים קורקינטים חשמליים פרטיים.( להרחבה למה אין קורקינטים בניו יורק)
מדריד, ספרד – איומים עובדים
לאחרונה הודיעה עיריית מדריד ל־LIME VOI, ו־WIND, שלוש מפעילות הקורקינטים החשמליים השיתופיים הגדולות בעיר, כי עליהן לפנות את כל הכלים שלהן משטחה תוך 72 שעות. הסיבה היא כי לטענת העירייה אלו הפרו את תנאי הרגולציה שקבעה, והקורקינטים חצו את הגבולות הגיאוגרפיים שמותר להם לנוע בהם.
לטענת העירייה, השלוש לא תיקנו את האפליקציות לאזורים המותרים. הדרישה נבעה מתאונה שבה נהרג הלך רגל. שלוש החברות תיקנו במהרה את הליקויים באפליקציות שלהן כדי לעמוד בדרישות הרגולטור, ותוךכמה חודשים הותר להן לשוב ולפעול בעיר.
סן פרנסיסקו – מ-12 חברות ל-2
בסן פרנסיסקו בעבר פעלו לא פחות מ-12 חברות השכרת קורקינטים חשמליים. באפריל 2018 החליטה העירייה לחייב כל חברה שמפעילה שירות השכרת קורקינטים לקבל רישיון מרשות התחבורה העירונית. כל החברות פסקו לפעול בעיר באותו היום. רשות התחבורה העירונית ניסחה שורת כללים להפעלת הקורקינטים והגבילה את מספר המפעילות לחמש. העירייה בין היתר דרשה מהחברות "להראות כיצד הן מתכוונות לצמצם את השפעת הקורקינטים על מדרכות העיר תוך הפגנת שקיפות מקסימלית לציבור". עוד הצהירה כי הן "יצטרכו לספק הנחיות למשתמשים, להיות מבוטחות, לשתף מידע על אופן השימוש עם העירייה, לנסח מדיניות פרטיות שמגנה על המשתמשים ולהציע תוכנית שימוש מוזלת".
אוסטין, ארצות הברית – תיעוד באתר העירייה
עיריית אוסטין, בירת טקסס עיר שיש בה כמיליון תושבים, דורשת מכל החברות המפעילות שירותי השכרת קוריקנטים חשמליים בתחומה לעמוד בשורה של תקנות, הכוללות דיווח על תאונות, משך זמן מוגדר לטיפול בתלונות מצד התושבים (הנע בין שעה לשעתיים לכל היותר) ושיתוף המידע על הנסיעות עם הציבור. באתר העירייה יש תיעוד מקיף של הנסיעות של כל עשר החברות הפועלות בעיר. התיעוד עם זאת לא משייך את הכלי לחברה. האתר מאפשר גם לחקור את המידע באמצעות כלים מקוונים, ולראות מהם מסלולי הנסיעה הפופולריים, שעות הביקוש ואזורי הביקוש.
פריז- 12 חברות פעילות, עכשיו מגבילים
בפריז כבר יש כ־20 אלף קורקינטים שיתופיים. שם פועלות 12 חברות השכרת קורקינטים – יותר מבארה"ב כולה. העירייה נתקלה בקורקינטים מקולקלים מושלכים בגני העיר, על גשריה ואפילו בתוך נהר הסיין. אלא שממש לאחרונה הציעו העירייה והמשטרה המקומית שורת הגבלות על השימוש בהם. מהירות הנסיעה תוגבל ל־20 קמ"ש במרבית האזורים, ול־8 קמ"ש בלבד באזורים עמוסים בהולכי רגל. החניה של הקורקינטים תוגבל למקומות מסומנים שתקצה העירייה, ומספר המפעילות יצטמצם לשלוש.
התוכנית הזו מגיעה לאחר שהעירייה כבר הטילה קנסות בגובה 135 יורו על נסיעה בקורקינטים על המדרכה, וחייבה את המפעילות בעלות הפינוי של כל קורקינט מקולקל שהושלך ללא דורש.
הסדרה בתחום הקורקינטים – יוגבלו מספר הקורקינטים בתל אביב
קורקינטים חשמליים – לשכור או לקנות?