תוכן ממומן    

ויזה לתיירים B1/B2

קרדיט לתמונה freepik

מדובר על הויזות הכי נפוצות אותן מגישים כ-90% מהישראלים. ויזת תיירות מאפשרת הגעה לארה"ב עבור מטרות כגון טיול, ביקור משפחה וחברים, טיפולים והליכים רפואיים, לימודים שאינם אקדמאיים ושאינם מוכרים לצרכי תעודה או נקודות זיכוי, עבור השתתפות בתחרויות ספורט, מוזיקה ועוד.

יש ישראלים שעושים גם שימוש מושכל בויזת תייר עבור הגעה לארה"ב לשם התייעצויות עם שותפים עסקיים, השתתפות בועידות וכנסים מקצועיים, עבור נושאים של הסדרת רכוש, חיפוש הזדמנויות עסקיות ועוד. מנגד, חשוב להדגיש כי ויזת תייר איננה מאפשרת לימודים בארה"ב, עבודה, הופעות תמורת תשלום, עבודה כעיתונאי ולבטח מגורים קבועים.

לאזרחים ישראלים בעלי אזרחות נוספת למשל בעלי דרכון פורטוגלי יש פטור מויזה לארה"ב, נהנים מהגעה למדינה ללא הצורך בבקשה לויזה וזאת אם מטרת נסיעתם אינה עולה על 90 ימים של שהייה במדינה.

שלבי בקשה לויזת תייר
ניתן לחלק את שלבי בקשת ויזת התייר לחמישה שלבים עיקריים:

  1. מילוי טופס בקשה רשמי מטעם השגרירות האמריקאית.
  2. 2. תשלום אגרת ויזה על סך של 160 דולרים.
  3. קביעת מועד ראיון בשגרירות.
  4. ביצוע הראיון בשגרירות.
  5. קבלת הדרכון והויזה לכתובת שלכם.

תיאום הראיון בשגרירות

הראיונות נערכים בקונסוליה האמריקאית בתל אביב או בשגרירות בירושלים, כשההחלטה היכן לעבור את הראיון תלויה בכם. על מנת לתאם הראיון יש לשלם קודם אגרה של 160 דולרים. ניתן לקבוע כמובן ימים ושעות הנוחים לנו וזאת בכפוף לשעות הפעילות של האמריקאים. בתקופות החגים והקיץ ההמתנה לראיון עלולה לארוך כחודש ימים.

מהלך הראיון עצמו

כל מועמד המגיע לראיון עובר קודם כל בדיקות בטחוניות ומתבקש למסור טביעות אצבע. לאחר שהעובדים במקום מוודאים שהמועמד הגיע עם כל המסמכים הנדרשים הוא נכנס לראיון אצל אחד מהקונסולים.

לרוב הראיון מתבצע בעברית אך במקרים של עומס יש ותדרשו לעבור את הראיון באנגלית. למתקשים באנגלית ניתן כמובן לקבל סיוע של מתורגמן או להמתין לקונסול דובר עברית כשיתפנה אחד. המראיין יתחקר אתכם בנוגע לעיסוק שלכם, עברכם בצה"ל, תוכניות לעתיד, מטרת הנסיעה לארה"ב ותכנון טיולכם במדינה.

על המרואיין להבהיר בראיון מתי הוא מתכוון לשוב לישראל וכי יש לו היכולת הכלכלית למימון נסיעה לארה"ב ושהייה בה. עליו לגבות הסברים אלו באמצעות מסמכים, חלקם מסמכים שחובה להביא איתכם וחלקם מסמכים נוספים היכולים לחזק טענותיכם.

במידה ואישרו לכם ויזה אתם תקבלו הודעה במקום והדרכון שלכם ישאר בידיי הקונסול. לאחר כשבעה ימי עסקים יוחזר אליכם הדרכון בעזרת דואר שליחים. במקרים וסורבתם דרכונכם יוחזר לכם במקום ולא תוכלו לערער על ההחלטה אלא להגיש בקשה מחדש.

מועמדים לויזה להם רקע טכני או מדעי יידרשו להציג מסמכים נוספים המעידים על השכלתם, תחומי ההתמחות שלהם והאם עוסקים במחקר. בין היתר מדובר על אנשי קבע של צה"ל או משטרת ישראל, אנשי סגל אקדמאי מתחום הפיזיקה, כימיה, מתמטיקה ועוד. גם אנשים מתחום ההייטק יידרשו להציג אותם מסמכים – אלו העוסקים באבטחת נתונים, עיבוד שבבים, חומרה, תוכנה ועוד.

הגבלות

ויזת תייר לארה"ב ניתנת לרוב לתקופה של עשר שנים, כשמשך השהייה מוגבל לחצי שנה. מדובר על הגדרות שהן ברירת מחדל, אלא אם כן צויינו זמנים אחרים או התקבלה החלטה אחרת על ידי פקיד ההגירה בזמן הכניסה לארה"ב. ניתן להאריך את השהייה בארה"ב כל עוד הוגשה הבקשה להארכה מבעוד מועד כשיש לכך סיבה מוצדקת. ניתן אף לשנות את ויזת התייר לויזה אחרת כל עוד אתם עומדים בתנאים והזמנים.