תוכן ממומן    

מתנה שמותאמת לכל אחד: כך הפך הגיפט קארד לכלי צרכני חכם

צילום: Shutterstock

לתת מתנות זה כיף – אבל לפעמים גם טרחה גדולה. גיפט קארד דיגיטלי מאפשר לנו להעביר מסר של אהבה ותשומת לב ולהשאיר למקבל המתנה את אפשרות הבחירה במה שהוא באמת אוהב

אין דבר אהוב ומהנה כמו לקנות מתנת יום הולדת. כשמתקרב התאריך החשוב של קולגה לעבודה, של בת דודה אהובה או חבר ותיק של המשפחה, כולנו שוברים את הראש כדי למצוא משהו שיתאים לתחומי העניין שלה או שלו בדיוק, וגם יתכנס לתקציב שלנו. אלו אתגרים לא פשוטים אבל יש עוד אתגר: מי מאיתנו לא בזבז שעות במחשבה על המתנה המדויקת, רק כדי לרכוש אותה ואז לגלות שלמקבל/ת המתנה יש כבר בדיוק אותו דבר בבית? 

למציאות יש דרכים משלה להפתיע אותנו, מתברר, וזו אחת הסיבות שעומדות מאחורי הפופולריות הגוברת של הגיפט קארד – כרטיס מתנה שאנחנו קובעים את התקציב שלו, ומאפשר למי שאנחנו אוהבים לבחור בדיוק מה הוא רוצה, בלי כפילויות וטעויות, והכי חשוב – בלי שנצטרך לעבוד קשה מדי. 

השוק העולמי של כרטיסי מתנה חווה פריחה חסרת תקדים. על פי חברת Research & Markets, ב-2024 גלגל הענף כ-1.5 טריליון דולר, סכום הצפוי להגיע ל-6 טריליון דולר עד 2033 – צמיחה מדהימה של יותר מ-16% בשנה. בישראל, על פי החברה, יגיע שווי השוק ל-1.39 מיליארד דולר ב-2025 – קרוב ל-5 מיליארד שקלים. יש מי שרואה בזה לא רק מגמה צרכנית, אלא שינוי תרבותי – במקום לנחש מה מקבל המתנה יאהב, אנחנו מעבירים לידיים שלו את האפשרות לבחור, במקסימום גמישות ומינימום בזבוז כסף על מתנה שאולי תיזרק לפח, או סתם תעמוד ללא שימוש. 

המתנה הדיגיטלית שמתאימה לכל גיל, תחביב והעדפה

בעידן שבו הזמן הפך למצרך יקר ורשימת המטלות רק מתארכת, גיפט קארד מספק פתרון מהיר ואפקטיבי. במקום לשוטט בקניון בחיפוש אחר מתנה שאולי תתאים, או לבלות שעות על גבי שעות באתרי אינטרנט ולהזמין חודשים מראש כדי שהמתנה תגיע בזמן, אפשר לקנות תוך דקות גיפט קארד דיגיטלי. 

זה נוח לא רק לנו, הרוכשים, אלא גם למקבלים – הם לא צריכים ללכת לחנות להחליף מתנה לא מתאימה, ויותר מכך, את הגיפט קארד אפשר לשמור בסמארטפון, ולהשתמש בו מתי שנוח: כבר לא צריך לזכור לקחת מהבית שוברים או כרטיסים פיזיים. בנוסף, המבחר גדול מאוד – כך חוגגי יום ההולדת יכולים לבחור במתנה שהם באמת רוצים, ולא במה שאנחנו מנחשים או משערים שהם ירצו. במקום לתת להם חפץ עטוף, אנחנו מאפשרים להם לצאת לשוטט, להסתכל, למדוד, לטעום ולנסות בעצמם, וכך ליהנות גם מבילוי וחוויה על הדרך.

גיפט קארד של עזריאלי, למשל, מאפשר שימוש רחב במאות חנויות ורשתות ב-18 קניוני עזריאלי בכל הארץ – חנויות אופנה כמו H&M, מנגו, פוקס, קסטרו, רובי ביי ושופרא; רשתות עיצוב כמו סוהו, יולו, גולף ופליינג טייגר; מסעדות ובתי קפה כמו מקדונלד'ס, ברגר קינג, לחמים, ארומה ולנדוור; חנויות לתינוקות ולילדים כמו לגו, מיננה ושילב ובעוד עשרות חנויות נוספות. זה אומר שמקבל המתנה יכול לבחור בין קנייה של בגד חדש, קניות לבית או אפילו ארוחה. החופש לבחור הוא בדיוק מה שהופך את הגיפט קארד לכל כך מבוקש.

למי כדאי להשתמש בגיפט קארד?

הראשונים שהשתמשו בגיפט קארד היו חברות ומעסיקים שמעניקים לעובדים מתנות לחגים ולעיתים גם לאירועים אישיים יותר. הלקוחות הפרטיים, אנחנו, גילו שזו דרך נוחה לתת מתנה לכל אירוע, בין אם מדובר ביום הולדת, גיוס, מתנה לצוות ההוראה בחגים ובסוף השנה, מתנה עבור מי שמחלימים מלידה או מתמודדים עם מחלה וגם לכל אירוע אחר – מיום נישואים, ועד רצון פשוט לומר תודה. ואפשר גם לשלוח את הגיפט קארד למי שנמצא רחוק מאיתנו, או אם נזכרנו פתאום ביום הולדת חשוב וכל החנויות סגורות, או שפשוט אין לנו זמן.

חשוב לבחור בקפידה את הגיפט קארד כך שיתאים למקבל המתנה. כרטיס שניתן לממש בכמה שיותר רשתות וחנויות יהיה שימושי ביותר עבור כל מי שמקבל אותו, וחשוב גם לבדוק את התוקף, כדי לוודא שמקבל שובר המתנה ייהנה מטווח זמן ארוך בו יוכל לממש אותו. אבל יש גם מקום להתאמה אישית: לדוגמה, לחברה הפאשניסטה כדאי לבחור גיפט קארד שבו אפשר להשתמש בחנויות האופנה העדכניות והמבוקשות ביותר; לקרובים שנולדו להם ילדים – כרטיס שתקף לחנויות איכותיות לקטנטנים וכן הלאה. 

טיפים לשימוש חכם בגיפט קארד

  • מתי כדאי להשתמש בגיפט קארד? התשובה היא שאתם מחליטים. נכון שכנראה קיבלתם אותו במתנה לאירוע מסוים, כמו יום הולדת אבל הבחירה בידיכם – אם תרצו תוכלו להשתמש בו גם לקניות בסופר או ביציאה השבועית עם הילדים לארוחת ערב. 
  • צבירת גיפט קארדים: דרך מעניינת להשתמש בגיפט קארד היא לצבור כמה כאלה, ואז אפשר לנצל אותם לרכישה גדולה, בין אם כדי לשלם עליה במלואה, או חלק ניכר ממנה. 
  • ניהול מעקב: כדאי לעקוב אחרי הגיפט קארד שאתם מקבלים ואחרי המימוש שלהם. אפשר לעשות זאת בקבוצת ווטסאפ עם עצמכם או עם המשפחה או מה שנוח יותר, באפליקציה הנלווית לגיפט קארד, שמראה לנו כמה גיפט קארדים עומדים לרשותנו, כמה כבר מימשנו ומה התוקף של אלה שעדיין לא ניצלנו. 

בשורה התחתונה, כמעט כולנו אוהבים לתת מתנות – והגיפט קארד הוא פתרון להרבה מהאתגרים שכרוכים בכך, מחיפוש המתנה המתאימה ועד בזבוז זמן או בזבוז כסף על מתנה לא מתאימה. כשאנחנו נותנים גיפט קארד, אנחנו גם מעבירים מסר של תשומת לב ביום החשוב הזה וגם משאירים את אפשרות הבחירה בידי מקבלי המתנה.