חדשות קרנות נאמנות    

מנורה ממזגת קרנות 90/10 – קרן 90/10 פלטינום תתמזג לתוך מנורה 90/10

זיו שמש

בשנה האחרונה מתרחבת המגמה של מיזוג קרנות נאמנות כשהסיבה העיקרית לכך, לטענת חברות ניהול קרנות הנאמנות הא הכוונה להתייעל ולחסוך בהוצאות, וכך גם במיזוג שבכוונת מנורה מבטחים להשלים בקרוב.

מנהל קרנות הנאמנות של מנורה מבטחים, זיו שמש,  הודיע כי בכוונתו  למזג את  קרן הנאמנות מנורה מבטחים (1B)(!) 10/90 פלטינום (מספר קרן: 5114715) (הקרן הנקלטת) לתוך קרן הנאמנות מנורה מבטחים  10/90 (1B) (מספר קרן: 5103825) (להלן: הקרן הקולטת).

דמי הניהול בקרן הקולטת – % 1.17ואילו דמי הניהול בקרן הנקלטת – 0.79%. במילים פשוטות, דמי הניהול בקרן מנורה מבטחים (1B)(!) 10/90 פלטינום, יעלו בשלב ראשוני במקביל למיזוג מ-0.79% ל-1.17%, כמעט 0.4% בלי מאמץ, אבל האמת שאין לזה משמעות כי רגע אחרי המיזוג ייקבעו דמי ניהול משוקללים של 0.9% (דמי ניהול משוקללים של שתי הקרנות).

במנורה מציינים בהודעה לבורסה כי "המיזוג הינו לתכלית עסקית וכלכלית, על מנת לאפשר, בין השאר, ניהול ותפעול מאוחדים של הקרנות תוך השגת חיסכון בעלויות ויצירת יתרון לגודל הקרן",

"מנהל הקרן ימזג את פעילותה של הקרן הנקלטת עם הקרן הקולטת, בדרך של העברת כל נכסיה והתחייבויותיה של הקרן הנקלטת, לקרן הקולטת, וימיר את היחידות בקרן הנקלטת ליחידות בקרן הקולטת, באופן ששווי היחידות לאחר המיזוג, בידי מי שהחזיק ערב המיזוג ביחידות של הקרנות המתמזגות לא ישתנה כתוצאה מן המיזוג, למעט שינוי הנובע ממס או מתשלום חוב החלים עקב המיזוג על הקרנות שהתמזגו. באופן כללי, במסגרת מיזוג של קרנות פטורות לא צפוי שינוי ו/או תשלום הנובע ממס.

"היה וכתוצאה מהמיזוג יווצרו חלקי יחידות (שברים), למיטב ידיעתו של מנהל הקרן הטיפול בשברים יתבצע ע"י המפיצים כך שבעלי היחידות יקבלו את התמורה בגין השברים ביום המיזוג או במועד מימוש היחידות על ידי המחזיק. המיזוג ייערך בהתאם להוראות הדין ובכפוף לעמידה בתנאי פקודת מס הכנסה.

"במועד ביצוע המיזוג יפקעו הסכם הקרן והתשקיף של הקרן הנקלטת, יבוטלו יחידות הקרן הנקלטת והקרן הנקלטת לא תהיה קיימת עוד. הסכם הקרן וכן התשקיף של הקרן הקולטת יישארו בתוקף לאחר השלמת המיזוג".