חדשות    

CAR2GO גם בנתניה – 70 רכבים שיתופיים יופעלו בעיר

CAR2GO מקבוצת שגריר תחל להפעיל את מיזם הרכב השיתופי החשמלי בנתניה החל מספטמבר, עם 70 רכבים חשמליים מסוג רנו זואי ו- 21 עמדות טעינה יפרסו ברחבי העיר.

מ-CAR2GO נמסר כי המיזם יופעל במודל נסיעה "בכיוון אחד", בו ניתן לקחת את הרכב מכל חנייה ייעודית הפרוסה ברחבי העיר ולסיים את הנסיעה בכל חנייה ייעודית אחרת ולאפשר לתושבים להתנייד בתוך העיר בכל ימי השבוע ובכל שעות היממה בעלות מופחתת.

לרגל "תקופת ההרצה" שתימשך עד ה- 31.12  1,000 הנרשמים הראשונים לשירות ייהנו מהטבה של 100 ₪ עבור דקות נסיעה. בנוסף כל מצטרף חדש ללא יוצא מהכלל ייהנה מהטבה של 60 יום ללא דמי מנוי (למצטרפים למסלול "דרייב").

עיריית נתניה זכתה באפשרות להפעיל מערך רכב שיתופי חשמלי בעיר במסגרת "קול קורא" שהוציא המשרד להגנת הסביבה בשיתוף קק"ל והתכנית הלאומית לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה מיזם דומה קיים כבר בחיפה החל מנובמבר אשתקד וכולל 100 כלי רכב חשמליים. ב-2019 עתיד לפעול המיזם גם בקריות.

גיל לייזר מנכ"ל CAR2GO מקבוצת שגריר אמר: "אנחנו בעיצומה של מהפכה בתחום התחבורה השיתופית שצפויה לצמצם בהדרגה את מספר כלי הרכב בכבישים וכן לסייע במצוקת החניה, צפיפות, עומס וזיהום האוויר. המציאות מחייבת אותנו לפעול במהרה ולספק אלטרנטיבות במטרה לצמצם את כמות כלי הרכב ולהילחם בסטטיסטיקה המראה שמידי שנה עולים עוד ועוד כלי רכב לכביש.

ע"פ מחקרים רבים מהארץ ומהעולם, מרבית האוכלוסייה משתמשת ברכבם הפרטי כשעה אחת ביום בלבד וביתר הזמן הרכב עומד בחנייה. אין שום היגיון כלכלי להחזיק רכב עם כל ההוצאות הנלוות לזה למטרת שימוש של שעה ביום. רכב שיתופי הינו הפתרון האידיאלי לאותם אנשים. מצד אחד מספק חוויה של רכב פרטי מבחינת הנגישות והנוחות ומצד שני חוסך את הוצאות החזקת הרכב השותפות".

לייזר הוסיף, "הפתרון למצוקת הפקקים והחניה תיושם במציאת פתרונות פרקטיים, זו עובדה קיימת שמיזם שיתוף רכבים כבר אומץ בעולם והצליח לייצר שינוי מהותי ולהוריד את כמות הרכבים מהכביש. רק בחודש האחרון השיקו פיז'ו, סיטרואן, רנו ופולקסווגן מיזמי רכב שיתופי ברחבי העולם כולל בפריז, לצד עשרות חברות נוספות הפעילות בתחום. מדובר בשינוי תפיסתי שאנו מצליחים אט אט ליישם גם בישראל, והתוצאות מדברות בעד עצמן.

אני מודה לראש העיר נתניה הגב' מרים פיירברג – איכר, שדחפה קדימה את הפרויקט, ובזכותה העיר נתניה תהפוך ל'עיר חשמלית'".

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "ערים חכמות הן העולם העתידי, כאשר ברחבי העולם מקיימות ערים גדולות ומובילות תהליך להפיכתן ליעילות יותר, טכנולוגיות יותר ומקושרות יותר, לצד שיפור איכות חיי תושביהן. העיר נתניה, הינה עיר מובילה ומשגשגת בעלת הגירה חיובית, המובילה בשנים האחרונות מהלך להפיכתה לעיר חכמה, לצד ביצוע פעולות אסטרטגיות רב מערכתיות כאשר בראש ובראשונה לנגד עיניה – שדרוג איכות חיי תושבי העיר, לצד מתן שירותים חדישים, נגישים, שיפור איכות הסביבה, חסכון באנרגיה ועלויות, והמשך קידומה ושגשוגה של העיר המובילה בארץ. אני שמחה על מיזם הרכב השיתופי החשמלי בנתניה שהינו צעד נוסף במסגרת המחויבות העירונית בנושא הקיימות, שמירה על איכות הסביבה וצמצום מספר הרכבים הפרטיים בכביש".

התשלום עבור השירות מורכב מדמי מנוי חודשיים ומתשלום לפי דקות הנסיעה בלבד. אין התחייבות בהצטרפות לשירות וניתן להפסיקו בכל שלב.

מסלול "DRIVE", המיועד למי שנוסע מעל לשעה מצטברת בחודש – דמי מנוי חודשיים בסך 50 שקל + 1.2 שקל לדקה 

מסלול "LITE", המיועד למי שנוסע במצטבר פחות משעה בחודש – דמי מנוי חודשיים בסך 15 שקל + 1.7 שקל לדקה