שדה התעופה בהרצליה יוכל להמשיך לפעול לפחות במשך עוד שלוש שנים. הממשלה אישרה תוכנית מתאר ארצית לשדה התעופה לתקופה זמנית, וזאת שלוש שנים לאחר המלצת המועצה הארצית לתכנון ובנייה שניתנה באוגוסט 2019.
השדה, הפועל מאז שנת 1948, הוא שדה תעופה אזרחי לתעופה קלה וממוקם בצפון הרצליה. השדה סומן כשדה זמני כבר בתוכנית המתאר לתפרושת שדות תעופה, אך פעל ללא תוכנית מפורטת, כפי שמתחייב מהוראות התמ"א.
בשנים האחרונות קודמו על שטח התוכנית תוכניות בוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), אשר יחליפו את שדה התעופה בעתיד, אבל הוצאתן לפועל מתעכבת. על כן, עד שייצאו לדרך , ומאחר ואחת התוכניות טרם
אושרה ולשנייה טרם הוצאו היתרי בנייה, ימשיך השדה לפעול באופן חוקי, עד לסגירתו והעתקתו למיקום אחר.
על פי התוכניות, אמורות לקום בשטח השדה 1,650 יחידות דיור במגדלים בני 10-25 קומות.
מינהל התכנון בוחן בימים אלה את העתקת הפעילות התעופתית בשדה לשדה קבוע, אשר יכלול את הפעילויות הנדרשות בהם מוסכים (בדק), בית ספר לטיס, טיסות מסחריות וכד'.
התוכנית קובעת בהוראותיה את התנאים לפקיעת התוכנית, לפיהם קידום היתרי בנייה לתוכניות מגורים בהיקפים נרחבים, יביאו באופן מיידי לסגירת השדה. התוכנית קובעת גם את הגבלות הבנייה, הן הבנייה בסמיכות לשדה והן על הפעילות עצמה. בנוסף, נקבע כי על השדה לעמוד בקווי רעש וחל איסור באופן שירעיש מעבר לקבוע בהם.
לדברי מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, "ישנה חשיבות רבה לאשר תוכנית לשדה התעופה שפעל שנים רבות ללא כל תוכנית. זאת, במקביל לקידום תוכניות לאלפי יחידות דיור באזור ביקוש שיחליפו את השדה בעתיד".