חדשות    

אגרת הטלוויזיה תבוטל, רשות השידור במתכונתה הנוכחית תיסגר

חוק השידור הציבורי עבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, ברוב של 45 תומכים מול 11 מתנגדים ונמנע אחד. מה שמלמד על סגירת רשות השידור במתכונתה הנוכחית וביטולה של אגרת הטלוויזיה. אישורו של החוק הושג רק לאחר דיונים ממושכים בין האוצר להסתדרות, שכמעט גרמו לפסילתו. הצדדים ניהלו משא ומתן על מספר העובדים הוותיקים שייקלטו במערכת רשות השידור החדשה, ולא הצליחו להגיע להסכמות, אך לבסוף, החליטו כי לפחות 25 אחוזים מעובדי רשות השידור הנוכחית ייטמעו בזו החדשה. עם זאת, טרם נקבע המספר המדויק של עובדים שייקלטו.

לדברי שר התקשורת גלעד ארדן בכנסת: "לעם שלנו מגיע שידור ציבורי איכותי ומושקע. מגיע לו גוף שידור אחראי שמנוהל כמו שצריך. שלא גובה ממנו אגרה בלי תמורה מספקת וזה מה שעשינו כאן היום. היום הענקתם גב למהלך היסטורי שיחזיר לעם הנפלא הזה שלנו את מה שמגיע לו. את השידור הציבורי". תגובת רשות השידור לאישור החוק, טרם נתקבלה.
מי שהובי את היוזמה הוא השר ארדן, שהכריז על כוונותיו בתחילת חודש מרס האחרון במסיבת עיתונאים משותפת עם שר האוצר יאיר לפיד, שגיבה את המהלך. ארדן הצהיר כי במסגרת הרפורמה תבוטל אגרת הטלוויזיה וגם נקב בתאריך היעד לכך: 31 במרס 2015.