חדשות    

גיורא סרצ'נסקי, מנהל חטיבת ההשקעות בקרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר – "עמיתים", השתתף בכנס פנסיה של Bizportal ובנק דיסקונט: "אחרי גל עליות משמעותי התשואות יתקשו לשרת את הפנסיה"

גיורא סרצ'נסקי, מנהל חטיבת ההשקעות בקרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר – "עמיתים", במהלך כנס הפנסיה של Bizportal ובנק דיסקונט, טוען כי יש צורך בהאלעת הנטל על הילדים והנכדים, כמו גם העלאת גיל הפרישה כדי לשפר את הפנסיות של הציבור. בנוסף אמר כי יש צורך להקטין את הפנסיות ולעבור לפנסיה צוברת בשל הגרעונות ובעיית התשואות בקרנות הפנסיה. לדבריו מבחינת ההשקעות במצב השוק כיום הוא ממליץ, לשנות את תמהיל ההשקעה כך שבנכסים לטווח הארוך יהיו יותר מניות. "אנו נותנים אשראי לחברות, משקיעים בנדל"ן מניב וופחות באג"ח ממשלתית. לפעמים יש הפסדים ולפעמים נותנים אשראי והוא לא חוזר, אבל אם מחשבים את התשואות מאז המשבר של 2008 והסדרי החוב – רואים תשואות טובות למרות הכל".בראיון לביזפורטל כשנשאל איך צריך להיראות הפורטפוליו של תיק הפנסיה? השיב:
"מודל הפנסיה החדש אומר שאתה צובר את הכספים שלך וכשתגיע לפנסיה תקבל תשלום חודשי לפי המקדם. זה מודל שלא יכול לפשוט את הרגל.
נכון להתאים את ההשקעה לגיל – בגיל צעיר לקחת יותר סיכונים ולייצר מקור הכנסה נוסף".