חדשות    

יתרת החוב של משקי הבית גדלה בכ-3.2 מיליארדי ש"ח (0.8%) ועמדה בסוף החודש על כ-417 מיליארדים

יתרות החוב של המגזר העסקי ושל משקי הבית גדלו החודש. המגזר העסקי הגדיל את חובו בחודש מאי ב-0.7% לרמה של כ-786 מיליארדי ש"ח ואילו החוב של משקי הבית גדל בכ-3.2 מיליארדי ש"ח (0.8%) ועמד בסוף החודש על כ-417 מיליארדים, כך עולה מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל. מהנתונים עולה כי בחודש מאי גדלה יתרת החוב של המגזר העסקי בכ-5.5 מיליארדי ש"ח לרמה של כ-786 מיליארדים (0.7%). העלייה ביתרה נבעה ברובה מגיוס חוב נטו, באמצעות אג"ח סחיר ולא סחיר והלוואות לא בנקאיות. העלייה ביתרה נבעה גם מעליית מדד המחירים ב-0.1% ומפיחות השקל מול הדולר ב-0.3% שהגדיל את השווי השקלי של החוב הצמוד והנקוב במט"ח. בחודשיים האחרונים ניכרת עצירה במגמת הירידה בחוב של המגזר העסקי, לאחר יותר משנה. בחודש יוני הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג"ח בשווי של כ-3.6 מיליארדי ש"ח, כולן באמצעות אג"ח סחיר.

באשר לחוב של משקי הבית, יתרת החוב של משקי הבית גדלה בחודש מאי בכ-3.2 מיליארדי ש"ח לרמה של כ-417 מיליארדים (0.8%). יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית עלתה בכ-1.6 מיליארדי ש"ח ועמדה בסוף מאי על כ-293 מיליארדים. בחודש יוני הסתכמו ביצועי המשכנתאות (נטילות של משכנתאות חדשות) בכ-4.6 מיליארדי ש"ח. ממוצע הביצועים מתחילת השנה עומד על כ-4.3 מיליארדים.

בנוגע לעלויות החוב במשק, בחודש מאי פער הריביות במגזר הלא צמוד הצטמצם בכ-0.04 נק' האחוז, בעיקר כתוצאה מירידה בריבית על יתרת האשראי. הפער בין הריבית על האשראי הבנקאי החדש שניתן והריבית על הפיקדונות במגזר הצמוד למדד הצטמצם בחודש מאי בכ-0.11 נק' אחוז, זאת בעיקר עקב עלייה בריבית על הפיקדונות. בחודש מאי ממוצע המרווח בין תשואת מדד האג"ח הקונצרני הצמוד, תל בונד 60, לבין ממוצע תשואות האג"ח הממשלתיות הצמודות נותר כמעט ללא שינוי לעומת המרווח בחודש הקודם ועומד על רמה של 1.2 נק' אחוז. בחודש יוני הריבית הממוצעת על משכנתאות חדשות צמודות למדד ירדה בכ-0.07 נק' אחוז. הריבית על משכנתאות חדשות לא צמודות ירדה בכ-0.02 נק' אחוז.