חדשות    

מחירי הנדל"ן גואים? אבל מה עם עם החובות של חברות הבניה? דורי בניה מוחקת עוד, האם עדיין גזית גלוב תשלם?

יש מי שיגיד בכל זאת משבר בענף הנדל"ן, למרות הנתונים שפרסם השמאי הממשלתי על עלייה במחירי הדירות. פתאום צצות חברות קבלניות שמוחקות ומוחקות. היום זו דורי שמוסיפה שמן למדורה. אם בשבוע שעבר היא דיווחה על מחיקה של 250-350 מליון שקל ברבעון השני של השנה, היום המספר הזה כבר עולה בכ-100%-50% – כעת מדברים עם 445 מיליון שקל וגם זה לא סגור כמספר סופי.

 
 רק לרענן את הזכרון, בסוף חודש יולי הודיעה חברת דורי בניה כי  צפוי לה הפסד, עקב סטייה מהותית באומדני העלויות וההכנסות הצפויות של הפרויקטים שבהם מעורבת החברה, ושהחברה נערכת לבדיקת האומדנים הקיימים בפרויקטים שלה כי יש בהם סטייה, כאשר מדובר בפעילות בהיקף כולל של 5 מיליארד שקל בפרויקטים שבוצעו, וכן בכאלה שנמצאים בתהליכי ביצוע. מהחברה נמסר כי  הסטייה באומדנים מיוחסת למספר רבעונים קודמים – החל מהרבעון הרביעי של 2012 ועד הרבעון הראשון השנה. ברבעון הרביעי של 2014 החברה מעריכה סטייה של 53 מיליון שקל באומדני ההכנסות והעלויות, ברבעון הראשון של 2013 מעריכה סטייה של 29 מיליון שקל, ברבעון השלישי של 2013 סטייה של 38 מיליון שקל, 117 מיליון שקל ברבעון הרביעי ב-2013 ו-76 מיליון שקל סטייה ברבעון הראשון ב-2014. ברבעון השני השנה החברה צופה סטייה של 132 מיליון שקל.
עם פרסום הדברים חברת האם, גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, הודיעה כי היא תומכת בחברה בהיקף 200 מיליון שקל כנגד הנפקת מניות פרטית, אבל כאמור לא ברור כיצד עכשיו תפעל גזית גלוב והכלל מה הנזק הסופי לחברה. אז אם חשבתם שהנדל"ן על דרך המלך כדאי להתחיל לפקפק ולשין לב יותר שלא יצוצו פתאום עוד מצבים שכאלו בחברות אחרות.