שוק ההון    

סנו – רווח של 157 מיליון שקל ב-2016

חברת סנו מדווחת על רווח שיא בשנת 2016 – רווח של 157 מיליון שקל לעומת רווח של 113 מיליון שקל בשנת 2015. ההכנסות נותרו ללא שינוי – 1.49 מיליארד שקל.

הנהלת החברה מדווחת כי קיימת עלייה במחזור המכירות של מגזר מוצרי הניקוי ואחזקת בית ושל מגזר מוצרי הטואלטיקה וקוסמטיקה, מנגד קיימת ירידה במחזור המכירות של מגזר מוצרי הנייר ומגזר אחרים. שינויים אלו מבטאים את המשך פעולות החברה לשיפור התוצאות באמצעות תהליכי התייעלות פנימית, שיפורים טכנולוגיים והוזלה בעלויות הייצור. עם זאת ממשיכה מגמת שחיקת מחירי המכירה של מוצרי החברה לאור תחרות חריפה מצד הרשתות הקמעונאיות ולחץ מצד הצרכנים להורדת מחירי המכירה. החברה ממשיכה להתמקד בחיזוק היסודות לצמיחה ובהשקעה במנועי צמיחה נוספים בארץ ובחו"ל לרבות השקעות ארוכות טווח ושיפור המעמד התחרותי תוך שמירה מתמדת על הנכסים החזקים של החברה – הון אנושי ומותגים.

הגידול ברווח בשיעור של כ-40% מיוחס לדברי מנהלי סנו בעיקר לשינוי תמהיל המוצרים שנמכרו ומהוזלה בעלויות הייצור, בקיזוז שחיקת מחירי המכירה. בנוסף, קיימת ירידה בהוצאות הנהלה וכלליות בעקבות רישום הפרשה לחובות מסופקים בסך של כ-12 מיליוני ש"ח בשנת 2015. כמו כן, נרשם רווח/ הכנסות אחרות נטו לאחר שברבעון הרביעי של שנת 2016 נרשם רווח משערוך השקעה בחברה כלולה לשווי הוגן בסך של 1.25 מיליון שקל.  בנוסף נרשמה ירידה בהוצאות המימון, שנבעה בעיקר מפיחות מתון של המטבע המקומי באוקראינה מול הדולר וקיימת ירידה בשיעור הוצאות המסים על ההכנסה כתוצאה מירידה בשיעור המס הסטטוטורי בישראל.