תיירות    

אבדו המזוודות – מה אפשר לעשות? מי נושא באחריות?

 

מעודכן ל-06/2019

יצאתם לחופשה, הגעתם ליעד, הנחיתה עברה בשלום, אתם שמחים ומאושרים, ואז מגיע הרגע המותח ביותר בטיולים לחו"ל – קבלת המזוודה. האם היא תגיע? ואם תגיע, תגיע בזמן ושלמה?

אם המזוודה לא הגיעה, התעכבה או נעשה לה נזק, חברות התעופה טוענות כי הפיצוי המגיע לצרכנים, מוסדר באמנה בינלאומית, והן מסרבות בכל תוקף לפצות את הנוסעים על נזקים שהם תוצאה של עיכוב. בכל מקרה עדיין מגיע לכם פיצוי.

איך מקבלים את הפיצוי?

אם אבדה המזוודה או ההתעכבה, שלחו מיד הודעה לחברת התעופה ובה פירטו את  מספר ויעדה וכן את הכבודה, תכולתה וכל פרט שיכול לסייע. אפשר וכדאי למלא את הטופס מיד עם הגיעכם לשדה התעופה עבור קבלת הפיצוי. אם לא עשיתם זאת תוכלו  לשלוח את הטופס עד 14 יום מהיום שבו קיבלתם את המזוודה בפועל.

רוב חברות התעופה דורשות מהנוסעים כתנאי לקבלת פיצוי לאובדן המזוודה, לדווח מידית על האובדן כדי שיהיה ביכולתן לאתר אותה, שכן ככל שהודעתכם אליהן תהיה במועד רחוק יותר מהמועד בו הגעתם לשדה וגיליתם שהיא אבדה – כך גם הסיכוי למצוא אותה יקטן, ולכן הודעה מאוחרת על אובדן מזוודה יכולה להשליך על גובה הפיצוי שתהיו זכאים לקבל.

כיוון שאמנת ורשה אינה חלה על אובדן, לא מגיע לכם פיצוי מידי. לשם כך יש לתבוע את חברת התעופה על כלל הנזק במקרה שהחברה מסרבת לפצות.  את התביעה אפשר  להגיש רק עד שנתיים מיום האירוע.

אם המזוודה או תכולתה ניזוקו,  יש להודיע לחברת התעופה לא יאוחר מ-3 ימים מגילוי הנזק.

מה עוד אפשר לעשות?

אפשר להפעיל כמה צעדי מנע כדי שפחות תסתבכו בתביעות ושיהיה קל יותר לאתר את המזוודה. אפשרות אחת כזו היא לרכוש ביטוח נוסעים וכבודה. עשו זאת רק אחרי שקראתם את הפוליסה ועיינתם ובדקתם הצעות שונות. במקרה האובדן פנו לחברות הביטוח  כדי לקבל מידע איך עליכם לפעול.

כדי שתוכלו למצוא את המזוודה ואתכם הדביקו עליה תג ובו שם מלא, כתובת בארץ וכתובת יעדכם בחו"ל, מספר טלפון בארץ ובחו"ל. הקפידו על כתב יד או הדפס ברור. כמו כן שימו לב לדייל הקרקע ואם הדביק את היעד הנכון.

אם המזוודה לא הגיעה ליעד, אל תעזבו את שדה התעופה לפני  שתמסרו טופס הצהרה בדלפק חברת התעופה. על חברת התעופה להדריך אתכם כיצד למלא את הטפסים המתאימים. בררו מול חברת התעופה  מה גובה הפיצוי המגיע לכם לכיסוי ההוצאות הראשונות (בגדי החלפה, ציוד רחצה, תרופות וכו') עד לאיתור המזוודה והחזרתה.

דבר נוסף שאפשר לעשות הוא לצלם את המזוודה ותכולתה, הדבר יקל עליכם מול חברת הביטוח. עוד ממליצים לדאוג לחפץ זול ולא שגרתי או למזוודה בעלת מראה מיוחד שיקלו למצוא אותה.

האם אפשר לסמוך על כספת של בית מלון?