תיירות    

האם אפשר לסמוך על כספת של בית מלון?

מעודכן ל-05/2019

הגעתם למלון ויש לכם חפצי ערך. אתם ודאי מכירים את ההמלצות המציעות לשמור אותם בתוך הכספת שבחדר, משום שיהיה קשה יותר להרים אותם מאשר אם סתם יונחו בחדר או בתיק. אבל צריך לזכור שאין כזה דבר כספת שהיא בטוחה ב-100%.

בכל מלון ומלון יש "דרך סודית" שמאפשרת לעובדים לפתוח את הכספת במקרה שהאורח שכח את הקוד או איבד את המפתח. אחת מהשיטות היא מערכת מפתח מאסטר ואחרת היא קוד שמאפשר לפתוח את הדלת, ולרוב הקוד לא מסובך כל כך.

מספיק עובד אחד בעייתי כדי לסכן את הכספת. ולא רק זאת, בלי שום הוכחות חברת הביטוח קרוב לוודאי שלא תסכים לכסות את ההפסדים, והמלון לא ישמח כל כך להודות באשמה.  קוד המאסטר אפילו עשוי להיות זמין באינטרנט, ולעובדי המלון יש גישה לחדר שלכם כל יום שעה שעה.

האחריות גם עליכם

נניח לרגע את עניין המאסטר. לא מעט משתמשים בסיסמאות פשוטות כמו חזרה על מספרים או מספרים ברצף, כי הן זכירות יותר, ומספיק קודם לנסות את הקודים הפשוטים כדי להצליח לפרוץ לכספת. כך שכדי לשמור על החפצים שלכם הדבר הראשון שכדאי שתעשו הוא לבחור קוד של מספרים אקראיים כמו טלפון של חבר או תאריך לידה של קרוב רחוק.

על מי האחריות?

 המדיניות בנושא האחריות משתנה ממדינה למדינה וממלון למלון. לרוב, אם לא הצלחתם להוכיח שהמלון לא שמר כראוי על הכסף, קרוב לוודאי שלא תשיגו פיצוי, אפילו  אם המלון אכן ישתף פעולה ויתייחס לתלונה. ברוב המקרים החקירה נמשכת  זמן, שיעכב אתכם אם כבר תצטרכו לחזור ארצה.

לא לוותר

אם בכל זאת, אתםיודעים שהייתה פה רשלנות תתעקשו ותתמידו בתלונות שלכם, גם כשאתם בארץ. או הגישו תלונה במשטרה המקומית. מכיוון שבתי מלון לרוב מנסים להתחמק מאחריות יש עוד דרכים כמו כיסויי ביטוח שונים.

איפה כן לשמור את הכסף?

יש דרכים טובות יותר מלשמור את הכסף בגרביים. תוכלו להשתמש באמצעי נעילה שלכם, כמו מנעול מסוג מילוקי המיועד לכספות. היתרון של המנעול הזה הוא שהוא מתאים למרבית הכספות שבחדרים. אפשר גם להשתמש בכספת הראשית של המלון. כך תוכלו לבקש קבלה על הדברים שהכנסתם אליה. כמו כן הכספת הזו מבוטחת ולמספר נמוך יותר של עובדים יש גישה אליה.

מה המצב בארץ

לבתי המלון יש ביטוח מפני אובדן של חפצי אורחים, וביטוח זה מכסה גניבה או אובדן של מזוודות וחפצים אחרים, למעט כסף ותכשיטים שהושארו בחדרים במלון.
כשאורח מגיע לבית מלון, בטופס הרישום שלו יש בדרך כלל הערה מיוחדת, המציינת כי בית המלון אינו אחראי לאובדן או גניבה של כסף וחפצי ערך שהושארו בחדר, והמלון ממליץ לפיכך לאורחים להשתמש בכספת שנמצאת בחדר הכספות, או בחדר, אם יש כזו.

המדינה מפספסת ירושות של מיליוני שקלים

ביטוח תכולת דירה – מה זה? והאם כדאי?

כך תזהו הונאות בכרטיס האשראי שלכם