fbpx
יש לך שאלה?
חדשות

אגרות עם גודש: מנהרות הכרמל בפקקים

בעוד מדברים על אגרות גודש כפתרון לפקקים ולגירעון, לפחות במקרה אחד אגרה לא מנעה פקקים.  כך למשל מדווחת משפחה שנכנסה למנהרות הכרמל ולעקוף את פקקי התנועה בעיר התחתית בחיפה, וגילתה שיש פקק ארוך בכניסה למנהרות.

הפקקים לפי הדיווח, נבעו מכך שפעלו רק שלוש מתוך חמש מנהרות, אחת למנויים, ושתיים למי שאינם מנויים.  המשפחה סיפרה שהמתינה 40 דקות רק בכניסה למערות. עבור התענוג נגבו  20.18 שקל, מחיר הנסיעה בכביש האגרה למי שאינו מנוי לשני מקטעים. התשלום במנהרות הכרמל משולם בכניסה ולכן יוצר יותר עיכובים מאגרת כביש שש, הנשלחת אחר כך לנוסעים

מחברת כרמלטון, זכיינית מנהרות הכרמל, נמסר כי "כל עמדות השירות בכניסות בחוף הכרמל פעלו בשעה הזו. בשל עומסים כבדים ביציאות בקריות, ועל מנת למנוע עומסים בתוך המנהרות, שעלול היה להביא לסגירתן, בוצע ויסות תנועה נקודתי על מנת לאפשר נסיעה בטוחה במנהרות". בכרמלטון טוענים כי העיכובים בכניסה היו קצרים יותר. על פי הדיווחים בתקשורת למשפחה עדויות ותמונה שאכן המנהרות היו סגורות בשעה זו.

מנהרות הכרמל (מסומנות ככביש 23) הן מערכת כבישי אגרה הסלולים בשתי מנהרות כפולות מתחת לרכס הכרמל בחיפה. הן מחברות בין מחלף חיפה דרום בכביש 2 לצ'ק פוסט (מחלף הקריות) בכניסה המזרחית לעיר. המנהרות נפתחו לתנועת כלי רכב ב-1 בדצמבר 2010.

ניתן לנסוע במנהרות הכרמל הן כמשתמשים רשומים ("מנויים") והן כמשתמשים לא רשומים. לרשות המנויים עומדים נתיבי מעבר יעודיים פתוחים, ללא מחסומים, המאפשרים מעבר מהיר ללא צורך בעצירה. בעת המעבר מזהה המערכת את הרכב, באמצעות לוחית הרישוי או באמצעות פסקל.

לרשות המשתמשים שלא נרשמו כמנויים לפרויקט עומדים נתיבי תשלום מאויישים, בהם ניתן לשלם במזומן או באמצעות כרטיס אשראי.

תעריפים מעודכנים למנהרת הכרמל:

מנויים  עמדות תשלום
תעריף למקטע תעריף למקטע
רכב פרטי 7.15 שקל 10.09 שקל
רכב ציבורי 30.27 שקל 30.27  שקל
משאית קלה במשקל
4-12 טון
30.27 שקל 50.44 שקל
משאית מעל 12 טון 50.44  שקל 50.44 שקל

חשוב לגוון את תיק ההשקעות – רוצים לקבל הצעות השקעה בשוק הגרמני (בתחום המחסנים הלוגיסטיים) עם תשואה גבוהה וסיכון יחסית נמוך? השאירו פרטים ונציג חברה ישראלית עם 15 שנות ניסיון ואלפי משקיעים, יציע לכם רעיונות השקעה  

קראתי את תקנון האתר ואני מקבל את תנאי השימוש


על המחבר

דרור ניר קסטל

דרור ניר קסטל

השאר תגובה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות