חדשות    

אופנהיימר: עוברים ממניות צמיחה למניות ערך

pixabay

בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים שבימים האחרונים הם עדים לשינוי בטעמי המשקיעים, שמממשים רווחים במניות "צמיחה" ועוברים לאפיקי "ערך" שסבלו לאורך השנה והגיעו לרמות תמחור נמוכות למדי. בלי לפסול את תיזת ההשקעה במניות בעלות תמחור נמוך באופן חריג, באופנהיימר מעריכים כי חולשתן האחרונה של מניות חברות הצמיחה בסקטור הטכנולוגיה, שאינה קשורה לפעילותן אלא נובעת בעיקר מירידת מכפילים כללית, מהווה הזדמנות מעניינת של השקעה בחברות הנמצאות בחזית החדשנות, ואמורות ליהנות מצמיחה עתידית לאורך זמן.

בחודש שעבר ביקרו בחברה בכנס הטכנולוגיה ה-22 של בית ההשקעות אופנהיימר שנערך בבוסטון בארה"ב, שבו השתתפו נציגים של למעלה מ-100 חברות טכנולוגיה ציבוריות ופרטיות, מתוכן כעשר ישראליות. סאופהיימר משתדלים להגיע לכנס זה מדי שנה, ומנצלים את ההזדמנות להיחשף למגמות חדשות בתחומי הטכנולוגיה המגוונים, ולגלות רעיונות השקעה חדשים בעולם אינסופי של צמיחה וחדשנות.

סקטור הטכנולוגיה, הסקטור הגדול ביותר בשוק המניות בארה"ב, הוא גם הסקטור שהשיג את הביצועים הטובים ביותר הן מתחילת השנה הנוכחית והן בכל תקופה מאז 2011. ביצועים חזקים אלה שיקפו את הגידול המואץ בהשקעות בתחומי טכנולוגיה רבים, כולל בתשתית תקשורת הסלולר של דור השלישי, הרביעי והחמישי, במחשוב ענן, בפתרונות תוכנה וחומרה, לצד פיתוח שבבים מתקדמים התומכים במגוון אפליקציות ועוד. במקביל, מהפכת הסמארטפונים שהחלה לפני למעלה מעשור, עם השקת האייפון הראשון, האיצה את נהירת הצרכנים לערוצי האינטרנט לשימושים רבים – תקשורת בין-אישית באמצעות רשתות ואפליקציות חברתיות, הזמנת מוצרים ושירותים אונליין ושימוש נרחב במשאבי הרשת לשיפור חוויות בחיים.

בשנים האחרונות ארגונים רבים מצטרפים למגמה זו, תוך שימוש בפתרונות מבוססי אינטרנט וענן לביצוע משימות קריטיות בתוך הארגון ומחוץ לו. שתי המגמות המובילות בהקשר זה הנן המעבר המואץ לתוכנה מבוססת שירות (SaaS–Software As A Service)   המאפשרת שיטות צריכה מגוונות למשתמשי אפליקציות לצד גמישות משמעותית בהוצאות, ותקשורת מבוזרת רבת-ערוצים (UC–Unified Communication),  המקלה על שיתוף פעולה בין עובדי הארגון. שתי מגמות אלה מאפיינות את פעילותה של חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם – ענקית התוכנה מיקרוסופט (סימול: MSFT) אשר מקדמת אותן עבור מאות מיליוני משתמשים, ובכך נהנית מהאצה בצמיחה במקביל לשיפור ברווחיות. מצד שני, במעבר לענן טמונות גם סכנות רבות מבחינת הגנה על מידע קריטי, הן עבור הארגונים והן עבור פרטיות משתמשי קצה, והדבר מעלה את חשיבות פתרונות אבטחת המידע, סייבר, מגמה הבולטת גם היא בין מנועי הצמיחה העיקריים בענף הטכנולוגיה

במסגרת סקירה זו, באופנהיימר מציגים את הרשמים העיקריים שקיבלנו ממצגות הכנס ומרוח הדברים במסדרונותיו, תוך דגש על חברות צמיחה הנמצאות בחזית החדשנות, אשר נהנות משיעורי צמיחה גבוהים. מניות חברות אלה נסחרות אמנם ברמות תמחור גבוהות יחסית, אך בפועל נוטות להציג ביצועי יתר לעומת סקטור הטכנולוגיה ושוק המניות הרחב, וכן לעומת מניותיהן של חברות מבוססות, המאבדות נתח שוק לטובת המתחרות הצעירות והיעילות. גם מזווית המאקרו-כלכלית, התמתנות בקצב הצמיחה הגלובאלית, עם ירידה בפריון ובהשקעות קפיטליות, לצד תעסוקה מלאה ופוטנציאל מוגבל של שימוש בהון האנושי, מחייבות פתרונות טכנולוגיים חדשניים על מנת להשיג את המטרות הארגוניות, כגון הגדלת נתח שוק, שיפור רווחיות, שמירה על איכות השירות ועמידה ברגולציה.

פיליפ פישר – גורו השקעות שהאמין במניות צמיחה

כמה אסטרטגיות השקעה שצריך להכיר