תיירות    

איזה תיק כדאי לקחת לטיסה ומתי

מעודכן ל-08/2019

מה שמקשה על הנאה מכל טיול הוא בעיקר הטיסה ובמיוחד המזוודות, החשש שהמזוודה לא תגיע ליעדה או שלא ייתנו לנו לעלות איתה למטוס ובכלל ארזנו מספיק? אבל גם לטרולי או לתיק קטן שעולה איתנו למטוס יש חסרונות.

חסרונות של טרולי

טרולי או תיק קטן מחייב אותנו בבדיקת הדרישות של חברת התעופה מבחינת גודל התיק. הגודל משתנה מחברה לחברה ואפילו בתוך החברה עצמה.  ריאנאייר למשל שינתה אותם פעמיים במהלך 2018.מבחינת משקל מדובר לרוב במגבלה סביב ה-7 קילו, כך שצריך לחשב טוב מה הציוד שאנחנו לוקחים ואם נשאר מקום לבגדים.

בעלי המזוודות נוטים גם להתלונן שבעלי הטרולי מעכבים את העלייה והירידה מהמטוס כי הם חוסמים את המעברים בניסיונות שלהם לאחסן ולהוציא את הטרולי מהתא.

יתרונות של טרולי

היום  בזכות הדיגיטציה אין הרבה צורך בתיקים גדולים יותר, המצלמה והווקמן של פעם בתוך הטלפון וגם – ספרים וארנק דיגיטלי נכנסים כולם במכשיר אלקטרוני אחד.

עם הטרולי לא צריך להיסחב משדות התעופה ולתחבורה הציבורית ולהפך. גם אין סכנה שיאבד לפחות לא כל עוד הוא עליכם.  ולכן הוא פתרון מצוין לטסים הרבה.ה יתרון הכי משמעותי שלא צריך לעמוד בתור להפקדת המזוודה, וגם לא לחכות לה

זה חוסך גם זמן בארגון מאילו דבר יקרי ערך תרצו להימנע לקחת ומה אסור לכם לעלות למטוס וחייב שיהיה במזוודה.  אסור להעלות למטוס בקבוקי נוזלים כמו שמפו, סבון ואפילו קרם הגנה. עם זאת, קרוב לוודאי שאת הדברים האלה תוכלו לקנות ביעד.

יתרונות מזוודה גדולה

בעוד הטרולי נוח יותר בעלייה למטוס, היתרון של המזוודה הוא בגמישות הארגון. כך שאפשר לארוז מזוודה גדולה בלי להתחשב במשקל המותר לעלייה למטוס וכן בדברים המותרים לעלייה למטוס. כך אפשר גם לארוז את המותגים האהובים עליכם במקום להסתפק באלו של המלון.

יתרון נוסף של מזוודה היא עבור קניות בחו"ל, אז בהלוך חישבנו כל פריט אבל בחזור קנינו את כל פריז. כך שמזוודה פותרת לכם את בעיה זו ולא תצטרכו לקנות תיק נוסף בחול

חסרונות מזוודה גדולה

החיסרון של המזוודה הכי גדול וידוע, צריך לשלם עוד כדי להטיס אותה. כאמור נסיעה עם מזוודה נמשכת זמן רב, החל מההמתנה לצ'ק אין ועד להמתנה  במסוע, והחשש מאובדנה (להרחבה). אם בכל זאת חשקה נפשכם במזוודה, חל מהחברות מתחייבות כיום לצמצם את זמן ההמתנה למזוודה ל-20 דקות בלבד.  אם המזוודה לא מגיעה בזמן הנקוב תהיו זכאיים לפיצוי. גם

תשלום מראש על טרולי

 משנה שעברה שתיים מחברות הלואו קוסט הפופולאריות וויזאייר וריינאייר, שינו את מדיניות הכבודה שלהן. במעמד רכישת כרטיס הטיסה, צריך לשלם גם עבור שליחת מזוודה לבטן המטוס. אם תשלמו אחר כך  תיאלצו לשלם סכום גבוה יותר. כרטיס רגיל בשתי חברות הלואו קוסט הנ”ל, יכלול מעתה אך ורק העלאת תיק גב קטן למטוס. אלא אם כן רכשתם כרטיס פריוריטי  מראש. כרטיס זה מקנה לנוסע את האפשרות להעלות למטוס מזוודת טרולי קטנה במשקל של עד 10 ק”ג. בחברות הגדולות הטרולי כלול בכרטיס.

אבדו המזוודות – מה אפשר לעשות? מי נושא באחריות?

אוברבוקינג – איך להרוויח מזה הטבות