רכב ותחבורה    

איך בודקים כמה כסף נשאר ברב-קו – כל הדרכים

מעודכן ל-07/2022

יותר ויותר אנשים עולים לאוטובוס ומגלים שהכרטיס הנטען שלהם ריק, והיתרה בו היא אפס. כדי למנוע מצבים כאלה ולדעת מבעוד מועד לגלות את היתרה צריך טכנולוגיית NFC, שלא קיימת בכל מכשירי הטלפון הסלולריים. מה האלטרנטיבות?

הגעתם מזיעים אחרי ריצה לאוטובוס, אבל רגע, האם אתם יכולים לנסוע בו? כמה נסיעות בכלל נשארו לכם? מה היתרה ברב-קו? אין שום סימן על הכרטיס, בניגוד למזומן אי אפשר לספור, ובניגוד לכרטיס אשראי כשנגמר התשלום צריך להטעין אותו מחדש. אז מה עושים?

בטלפונים עם טכנולוגיית NFC, שמאפשרת בעצם תקשורת עם הכרטיס הפיזי, אפשר פשוט להתחבר לאפליקציית רב-קו אונליין הרשמית והיא תגלה לכם את כל מה שרציתם לדעת. אגב, היא גם תאפשר לכם לטעון את הכרטיס בכסף במקרה שגיליתם שהוא התרוקן. אם אין לכם טלפון עם טכנולוגיית NFC ואין לכם אפשרות להתחבר לאפליקציה, כדאי מאוד לשמור קבלות, כך שתדעו את הסכום המדויק שבו הטענתם את הכרטיס ולא תעלו לאוטובוס עם רב-קו ריק, שכבר אי אפשר לטעון באוטובוס.

אם יש לכם NFC, חפשו את הנקודה על המכשיר עד שיישמע צליל. אם יש בעיה בסריקה צריך להוריד את כיסוי המכשיר. אפשר גם לעשות כיבוי והפעלה ל-NFC ואז לפתוח את האפליקציה מחדש.

אפשר גם לבדוק בתחנות המקובלות שמטעינות את הרב-קו. אבל לפעמים שם לא ישושו לבצע בשבילכם את הבדיקה בלי תשלום על הטעינה. בנוסף יש כמה אפליקציות לא רשמיות שמצליחות לתעד את המעקב אחר הסכומים, אבל אלו יכולות לגרום לכמה בעיות ולא מאוד מומלצות.

כמו כן אפשר לבדוק בכל אפשרות ישירה של הטענה, כמו בכספונטים, בתל אופן ובאופציות נוספות.

ואם זה מאוחר מדי, ואתם כבר על האוטובוס, אתם בבעיה – אם לא תשלמו ויגיע פקח, אז אוי ואבוי. אבל מסתבר שרובנו פועלים כך. לוקחים את הסיכון. ורובנו – לא נתפסים. זאת לא המלצה כמובן.

והנה בכל זאת המלצה – לצד הרב קו, יש היום אפליקציות תשלומים מיוחדות לתחבורה הציבורית שאפשר פשוט להוריד לטלפון ולשלם דרכן, ללא צורך בכרטיס. בניגוד לרב קו, שבו מטעינים מראש את הכרטיס, באפליקציות החיוב נעשה בסוף כל חודש, בהתאם לנסיעות שבוצעו בפועל.

 

קורקינטים חשמליים – בקרוב גם דרך רב קו?

איך להטעין רב-קו באייפון

רב קו – איפה מטעינים, איך טוענים וכמה זה עולה?